Te is mondod, hogy “Ne sírj”? Mondd helyette inkább ezeket!

Te is mondod, hogy “Ne sírj”? Mondd helyette inkább ezeket!

Te mit mondasz a gyermekednek, ha valamiért sírva fakad vagy hisztizni kezd? Feltehetőleg te is azonnal így reagálsz: “ne sírj!” De mi is történik valójában, amikor sírva fakad? Erről írt a Babaszoba.

Amikor fizikai vagy lelki fájdalmat élünk át, a testünk ahelyett, hogy tárolná a feszültséget, sírás, nevetés, düh vagy remegés formájában adja ki azt magából. Így szabadul meg a testünk a negatív érzésektől. Ezért is felesleges azt mondani a gyermekünknek, hogy “ne sírj”. Ehelyett inkább arra törekedj, hogy a gyermeked megnyugodjon.

Minden gyereknek vannak nehéz pillanatai, amikkel meg kell küzdenie, a te dolgod, hogy segítsd őt ebben. Nem baj, ha sír, ha hisztizik, hiszen így adja ki magából a felgyülemlett feszültséget. Figyelj rá és segíts neki tisztázni az érzéseit. Hogyan? Az alábbi 20 tipp segíteni fog, hogy jobban kezeld a sírást és a hisztit!

Általános megnyugtató mondatok

1. Itt vagyok veled.
2. Látom, hogy dühös vagy.
3. Sajnálom, tudom, hogy most nagyon nehéz neked.
4. Itt leszek addig, amíg csak mérges vagy.
5. Nem megyek sehová.
6. Biztonságban vagy.
7. Semmi sem fontosabb most, csak az, hogy itt legyek veled.
8. Sajnálom, hogy leesett a fagylaltod.
9. Hallgatlak édesem.

További tippek és jó tanácsok a Babaszoba írásában.

Felelős Szülők Iskolája
  • Felelős Szülők Iskolája

Felelős Szülők Iskolája

A Felelős Szülők Iskolája 2010 óta működő aktív szakmai és civil közösség, mely keretén belül az ideális gyermeknevelésre, az „elég jól” működő családra és a felelős szülői attitűdre keressük a válaszokat.

Tovább

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.