Stresszcsökkentés: egyszerű szorongásoldó technikák gyerekeknek

Stresszcsökkentés: egyszerű szorongásoldó technikák gyerekeknek

Ahogy a kisgyerek növekszik, egyre gyakoribbá válik, hogy szorongani kezd – akár az ismeretlen dolgoktól, akár olyasmitől, amit korábban nagy örömmel végzett. A következőkben bemutatunk néhány olyan szorongásoldó technikát, amelynek segíthetnek az iskoláskorú gyerekeknek abban, hogy legyőzzék az idegességet.

A csaladinet.hu összeszedett néhány olyan technikát, amelynek segíthetnek az iskoláskorú gyerekeknek abban, hogy legyőzzék az idegességet.

Írás

Pszichológiai kutatások bebizonyították, hogy aki képes összetetten leírni a problémáját, az már meg is tette az első lépést a megoldás felé. A módszerek sokfélék lehetnek: van, akit az nyugtat meg, ha a zavaró dolgokat összeírja, majd látványosan eltépi a papírt, másnak inkább a néhány napon át megismételt írás bizonyul hatékonynak. Írhat a gyerek levelet is saját magának, amelyben megfogalmazza az érzéseit.

A probléma kibeszélése

Nyitottabb személyiségű gyermeknél, ha sikerült vele elég bizalmas kapcsolatot kialakítani, jó taktika, ha megkérjük, fogalmazza meg az érzéseitA probléma szavakba öntése már eleve agymunkát igénylő feladat, amely során letisztulnak a kavargó gondolatok, és a végére talán már nem is tűnik olyan reménytelennek a helyzet. Az ilyen beszélgetések során fontos, hogy a szülő a lehető legkevesebb konkrét tanácsot adja, inkább csak akkor tegyen fel – nem faggatózó! – kérdéseket, ha a gyerek elakadt a mondanivalója folyamán. Kisebbeknél sokat segíthet, ha elmeséljük, mi magunk hogyan küzdöttünk meg ugyanezzel a problémával, amikor az ő korukban voltunk. Ez ugyanis megérteti velük, hogy nincsenek a helyzetükkel egyedül.

Érintés

Hatalmas erő van az ölelésben és a kézfogásban, merjünk élni velük, amikor gyermekünket bátorítjuk!

Irány a természet!

Nincs rosszabb technika a szorongás oldására, mint begubózni a számítógép elé. Vegyük inkább rá a gyereket néhány gépmentes napra, és menjünk kirándulni! A természet felszabadító hatása, és az eközben jó eséllyel kialakuló szülő-gyerek beszélgetés minden bizonnyal meg fogja hozni a gyümölcsét.

Izomlazító technikák

Már a viszonylag fiatal gyerekeknek is meg lehet tanítani néhány egyszerű relaxációs módszert. Egyszerű és hatékony technika például az izomcsoportok sorozatos ellazítása: a kar, a láb, a has stb. izmait először megfeszítjük néhány másodpercre, majd lassan kiengedjük. Gyakran már ennyi is elég ahhoz, hogy múljon a szorongás.

További tanácsok (meditáció, mindfulness, fürdő, fülmasszázs stb.) olvashatók a csaladinet.hu cikkében.

Felelős Szülők Iskolája
  • Felelős Szülők Iskolája

Felelős Szülők Iskolája

A Felelős Szülők Iskolája 2010 óta működő aktív szakmai és civil közösség, mely keretén belül az ideális gyermeknevelésre, az „elég jól” működő családra és a felelős szülői attitűdre keressük a válaszokat.

Tovább

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.