Testsémafejlesztés 3. – Testtengely

bujócska

Testsémafejlesztés 3. – Testtengely

bujócskaE játékgyűjteményben olyan fejlesztőjátékokat találunk, amelyek a 3-7 éves gyermekek fejlődését segítik, amelyek az épp aktuális szenzitív szakaszokra építve megelőzik, illetve korrigálják a képesség-, részképesség-hiányokat és/vagy azok kialakulását.

Seprűtáncoltató

Eszközök

  • seprű
  • magnó

A játék menete
A gyerekek körbeállnak. Amikor a zene megszólal, az óvónő elindít egy seprűt, melyet a gyerekek egyik kezükből a másikba, majd a mellettük álló társuk kezébe adnak. A seprű addig jár körbe, míg a zene szól. Ha a zene elhallgat, a seprű megáll. Az a gyermek, akinél a seprű maradt, kiáll a következő játékig. Az nyer, aki utoljára bent marad a körben (elülső testzóna alkalmazása, függőleges testtengely átlépése, lateralitás, reakcióidő, szem-kéz koordináció).

Keresztező I.

Eszközök:
A játék menete
Két gyermek egymással szemben áll, keresztezve megfogják egymás kezét. Mondókára, dalra fűrészelő mozdulatokat végeznek (függőleges testtengely átlépése, ritmikus mozgás).

Keresztező II.

Eszközök: –
A játék menete
A gyerekek kezüket keresztezve összefogják. Jobb lábbal jobbra, bal lábbal balra kilépve, egymás lába elé lépve járnak mondókára, dalra (függőleges testtengely átlépése, lateralitás, szem-láb koordináció, ritmikus mozgás).

Keresztező III.

Eszközök – tükör
A játék menete
Egy tükröt szigetelőszalaggal függőlegesen elfelezünk, ez a vonal jelképezi a test függőleges tengelyét. A gyermek a tükörrel szemben áll a tengelyhez igazodva, az óvónő mellette. Az óvónő olyan mozdulatokat mutat és nevez meg, melyek azonos oldali testrészek működését igényli, a gyermek utánozza (Ütögesd meg a jobb kezeddel a jobb válladat!, Simítsd meg a bal kezeddel a bal szemedet!…) (lateralitás, testrészek ismerete, vizuális-auditív-kinesztetikuskeresztcsatornák, taktilis percepció).

Stop

Eszközök

  • karika
  • babzsák
  • pad

A játék menete
A gyermekek körbe futnak, karikát tartva maguk előtt. Jelre a megbeszélt helyzetbe emelik a karikát (hátuk mögé, lábfejükre, talpuk alá, egyik-másik karjukra, fejük fölé stb.) (első-hátsófüggőleges testzónák alkalmazása, futás, tárgy helyzete a testhez viszonyítva, kinesztetikus-téri keresztcsatornák).

Kocsisné Juhász Éva
Forrás: ovonok.hu

  • Felelős Szülők Iskolája

Felelős Szülők Iskolája

A Felelős Szülők Iskolája 2010 óta működő aktív szakmai és civil közösség, mely keretén belül az ideális gyermeknevelésre, az „elég jól” működő családra és a felelős szülői attitűdre keressük a válaszokat.

Tovább

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.