Adventi böjt – testben és lélekben

Adventi böjt – testben és lélekben

Sokak számára újdonság, hogy ilyenkor advent idején is böjtölni szokás. Nemcsak a lelkünket készítjük fel ilyenkor a karácsonyi csodára, hanem a testünket is. Érdemes elgondolkozni ezen, hogy vajon milyen böjti szokásokat vezessünk be ilyenkor testi és lelki értelemben egyaránt. 

November közepétől december közepéig 

Így volt a hivatalos téli böjti időszak régebben, ami nem volt annyira szigorú, mint a tavaszi nagyböjt. De mégis voltak fontos kitételek, megszorítások, amelyeket akár ma is betarthatnánk.

Hús helyett sokszor inkább halat ettek, de a héten két napon teljes böjt volt, azaz szerdán és pénteken, amikor még attól is tartózkodtak. A decemberi időszakban érdemes elgondolkodni azon, hogy vajon milyen böjtöt tudunk ilyenkor tartani? Esetleg mondjunk le a cigarettáról, vagy az alkoholról, vagy esetleg az édességekről? Nehéz ezeket betartani, hiszen pont ez az időszak, amikor mindenki rohan, siet, bevásárol, pörög.

Mikor a lélek megpihen 

Pontosan emiatt a rohanós időben én azt ajánlom, hogy inkább másképp közelítsük meg az adventi böjtöt.

Ha a testünkre figyelünk, akkor érdemes könnyebben étkeznünk. Esténként kevesebbet enni, akár egy kis főzelék, vagy saláta segít az esti nyugodtabb elalvásban. Olyan ételeket együnk, amelyek segítik az emésztést, akár egy kis kefír, joghurt, vagy alma sajttal is segíthet.

Esténként igyunk citromfű vagy menta teát, mely segít a lélek megnyugvásában. A menta az emésztést segíti, s kicsit át is melegít. Fontos, hogy a teákat ne lefekvés előtt igyuk meg, mert akkor a sűrű wc-re járás megzavarja az éjszakai pihenést! Inkább este 7 óra körül kortyolgassuk el!

Lefekvés előtt egy langyos mézes tej is segíti a megnyugvásban, lenyugtat, altat, s a méz erősíti az immunrendszerünket! Érdekesség, hogy az esti kakaó ivás inkább felpörgeti a szervezetet, ahelyett, hogy felkészítené a nyugodt alvásra. Ezért is érdemes elgondolkozni azon, hogy a gyerekek vajon miért nem akarnak hamar elaludni, s még sok-sok meséért kiabálnak! Inkább szoktassuk rá őket a meleg tejre, ami segít, hogy  nyugodtan aludhassanak.

Napi 10 perc 

Szánj magadra időt! Azaz naponta legalább 10 percig ne csinálj semmit! Ne gondolkozz, ne pörögj a nap eseményein, ne sms-zz, ne nézz e-maileket, ne nézd a facebookot! Csak légy magadban! Nézz befele! Meditálj! Lazítsd! Figyeld gondolataidat, nyugtasd le azokat! Küldj pozitív üzeneteket az agyadnak, s általa az egész szervezetednek! Csak napi 10 perc kell, amely már felér egy gyógyulással is! Mindegy milyen technikát alkalmazol, csak szánd magadra azt az időt! Ezt a gyakorlatot persze nemcsak az adventi időszak alatt fontos alkalmazni, hanem az év minden napján! Viszont decemberben, az elcsendesedés, az ünnep várása alatt talán még fontosabb, hogy nézzünk befele, nyugtassuk magunkat, s feltöltsük a lelkünket szeretettel, várakozással.

Kellemes készülődést! Boldog Ádventi időszakot mindenkinek!

 

Forrás: https://katipatika.hu/2017/12/adventi-bojt-testben-es-lelekben/

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Kapcsolat

Felelős Szülők Iskolája Oktató és Szolgáltató Kft.
Székhely, számlázási cím: 1112 Budapest, Zólyomi út 47.
Iroda: 1023 Budapest, Frankel Leó utca 21-23., I. emelet 1.
Cégjegyzékszám: 01 09 966630
Adószám: 23461176-2-43

info@felelosszulokiskolaja.hu
+36 20 358 66 12