Tabletek és okoseszközök az óvodában

Tabletek és okoseszközök az óvodában

A fiatalok napi 300 percet, vagyis 5 órát töltenek az interneten – derül ki abból a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat szerkesztésében megjelent kiadványból, amely a tavalyi Nemzetközi Média Konferencia előadásainak tartalmát ismerteti.

A Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat az Európai Unió Safer Internet programjának magyarországi konzorciumvezetője. Edvi Péter elnök az InfoRádióban elmondta: számukra végtelenül fontos, hogy a gyermekek megtanulják az internetezés szabályait.

A gyermekek ma már jobban értenek a számítógéphez, mint a szüleik, és többségében arra használják, amire való. Másrészt a szülők többsége tudja, hogy a számítógép biztonságos használata mennyire fontos. A szülőknek abban van a felelősségük, hogy el tudják csábítani a gyermeküket az internet, számítógép mellől, mivel közös tanulásra, közös beszélgetésre, közös játékra nagy szüksége van a gyereknek.

Edvi Péter elmondta, hogy a legfontosabb, amire meg kell tanítanunk gyerekünket, hogy idegennek ne mondjon el semmilyen adatot, se a nevét, se a telefonszámát, se a bankszámla-adatokat, és azt se, hogy mikor üres a lakás.

A tablet és az okostelefon beköltözött már az óvodába is

Edvi Péter kifejtette, szörnyülködve tapasztalták, hogy már az óvodába is “bekúsztak” az okos kütyük. “Az a véleményünk, hogy az óvodában okos eszközöknek nincs helyük, mert túl korai a kicsi gyerekeknek, és adott esetben bizonyos irányban elterelhetik a fejlődésüket” – hangsúlyozta. A Gyermekmentő Szolgálat elnöke kifejtette, hogy hat-hét éves kor alatt nincs szükség ilyen eszközökre, mivel akkor a gyerek még saját magától játszik, mozog, sokat futkározik. Felmérések azt mutatják, hogy egy gyerek többet mozog négy-öt éves korában, mint egy élsportoló.

“A gyerekek mozgásigényére nagy szükség van, és ha egy tableten mondjuk másfél órán keresztül mesét néznek, az azt jelenti, hogy másfél órán keresztül nem mozognak” – mondta Edvi Péter, hozzátéve, hogy az óvodai pedagógusok felelőssége, hogy engedik-e például a filmnézést, vagy inkább a szabadba viszik mozogni a gyerekeket.

Felelős Szülők Iskolája
  • Felelős Szülők Iskolája

Felelős Szülők Iskolája

A Felelős Szülők Iskolája 2010 óta működő aktív szakmai és civil közösség, mely keretén belül az ideális gyermeknevelésre, az „elég jól” működő családra és a felelős szülői attitűdre keressük a válaszokat.

Tovább

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.