4 mindfulness gyakorlat gyerekeknek

4 mindfulness gyakorlat gyerekeknek

Mindfulness annyit jelent, hogy figyelj a jelenre és fogadd el azt minden előítélet nélkül. A végső cél az, hogy csökkenjen a stressz-szinted azáltal, hogy tudatában vagy a tested és az elméd apró jelzéseinek.

Ez nem egyszerű feladat az előbbi megértése és megélése felnőtt fejjel, de még nehezebb egy gyereknek átadni ezeket. A jó hír, hogy nem feltétlenül a szóbeli magyarázatra kell helyezni a hangsúlyt, hanem inkább mutasd meg neki, hogy mit kellene csinálni. Az alábbi néhány gyakorlat megkönnyítheti az otthoni és az iskolai életet is a gyerekek számára – írta a Csillagsarok blog.

Óvodában: Számold a ki- és belégzést

A mindfulness gyakorlása a kicsiknél nagyszerű módja, hogy fejlődjenek önállóságban és az érzelmeik szabályozásában. Amikor a gyermek ideges lesz, akkor egyszerűen csak kezdje el megfigyelni a saját légzését – ez az egyik legegyszerűbb feladat. Meglepően figyeltem a 3 éves unokatestvéremet, aki légzése megfigyelése után lenyugodott, és elmondta mi bántja.

Gyakorlat: 3-ig számolva lélegezz be, 3-ig tarts bent, és 3 számolás alatt lélegezz ki. Ezzel tudatosan lelassítod a légzésedet és megnyugtatod a testedet. Tovább teret ad arra, hogy átgondolja a helyzetet és megfelelően reagáljon.

Ez a kis gyakorlat kevesebb síráshoz és érzelmileg kiegyensúlyozott gyerekkorhoz vezethet.

5-10 éves kor között: Állatok utánzása

A mindfulness gyakorlása szórakoztató és elérhető módja, hogy a gyerekek elsajátítsák a különböző légzéstechnikákat, ezek feltöltenek energiával vagy lenyugtatják a szervezetet. Az ebéd utáni tökéletes választás az energetizáló gyakolatok, amely felébreszti a testet és a lelket, míg a felpörgött osztálynak pedig a nyugtató gyakorlatok segítenek.

Gyakorlat: Buborék légzés (nyugtató gyakorlat): Lélegezz be az orrodon keresztül, majd az ajkaidból formázz egy kört és lélegezz ki azon keresztül. A figyelem megjelenik az ajkakban és lecsendesedik az elme.

Gyakorlat: Oroszlán légzés (energetizáló): Lélegezz be a szájadon keresztül és hangosan lélegezz ki a nyelved kidugásával együtt, így olyan leszel, mint egy nyáladzó kis oroszlán. Az egész testedet átjárja a friss levegő – ezáltal több energiád lesz.

Még két gyakorlattípus nagyobb gyerekeknek a Csillagsarok blogon olvasható.

Felelős Szülők Iskolája
  • Felelős Szülők Iskolája

Felelős Szülők Iskolája

A Felelős Szülők Iskolája 2010 óta működő aktív szakmai és civil közösség, mely keretén belül az ideális gyermeknevelésre, az „elég jól” működő családra és a felelős szülői attitűdre keressük a válaszokat.

Tovább

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.