Bűvös mesetorna – interjú Béres Alexandrával

Bűvös mesetorna – interjú Béres Alexandrával

szerző:Végh Nóra

forrás: kultúra.hu

Megjelent Béres Alexandra és az Alma Együttes közös kiadványa, a Bűvös Mesetorna. Az ötlet születéséről, a tornagyakorlatok, koreográfiák, a zeneszámok és a mesék összepárosításáról Béres Alexandrával beszélgettünk, aki szerint az életkori fiziológiai sajátosságokat is figyelembe vevő interaktív mesekönyv és zenés DVD, játékos módon neveli mozgásra a gyermekeket.

Hogyan jött az ötlet, hogy a meséket tornagyakorlatokkal kombinálják?

A Bűvös Mesetorna ötlete az Alma Együttessel közösen kigondolva született meg, akikkel már az első találkozás alkalmával is egyértelműen látszott, hogy lesz még közös projektünk. Az általam szervezett animátorképzések programjai között, már régóta szerepet kapnak a mesetorna órák, ami nagyon elnyerte az Alma Együttes tetszését. Úgy gondoltuk, hogy az ő zenei világukkal kiegészítve, egy értékes kiadványt tudnánk létrehozni. A sporthoz én adtam a szakmai alapokat, az Alma Együttes pedig a gyermekek hangulatvilágával és zenei szórakoztatásával járult hozzá professzionálisan. Úgy gondolom, ebből a kezdeményezésből, egy nagyon gyerekbarát projekt született.

 

A mesék mellett gyakorlatleírások is találhatóak.

A könyvbe ágyazott DVD-n mesék és dalok egyaránt megtalálhatóak. A meséket eltornázzák a gyerekek, a dalokra pedig koreográfiákat tanítunk nekik. A kiadvány a napszakokhoz is alkalmazkodik, reggelente az aktív mozgásé a főszerep, este pedig a meséket olvasva, a gyermekek a szüleikkel közösen, nyugodtan ellazulhatnak. Abban hiszünk, hogy ebben a modern, „tabletes” világban nemcsak azzal lehet lekötni a gyermeket, ha rájuk hagyjuk, hogy a gép előtt üljenek, hanem mozgásra ösztönözzük őket. Manapság, a stresszes állapot már a gyerekeket sem kíméli. Egészségesebb és természetesebb módja ennek, ha mozgás közben adják le a feszültséget. Ezzel a kiadványunkkal, egy élményt szerettünk volna adni, ami szórakoztató módon és játékos formában a mai világ gyermekeit szólítja meg.

 

 

 

A stresszes állapot már a gyerekeknél is észrevehető.

Igen, ez valóban így van. Ha a gyerekek, ezeket a feszültségeket nem a megfelelő módon vezetik le, akkor az ebből adódó indulatok felgyülemlenek és nem várt indulatokhoz vezethetnek.

 

Milyen korosztálynak ajánlja a könyvet?

Leginkább a 3 és 10 év közötti gyermekeknek ajánlanám. A 3 évesek még csak a hangulatát érzik, az idősebbek viszont már alkalmazni és követni is tudják a gyakorlatokat. Ha csak azt nézzük, hogy akik meghallgatják, nem csak új dalokat sajátíthatnak el, de közben önfeledten mozoghatnak is, akkor ez a felnőttek számára is szórakoztató lehet.

 

A gyakorlatok összeállításánál milyen szakmai koncepciót követett?

Az Alma Együttessel már az elején úgy vágtunk bele, hogy egy szakmailag nagyon megalapozott kiadványt fogunk készíteni. Természetesen a szakma mellett arra is próbáltam figyelni, hogy a gyermekek számára fontos mögöttes tartalmakat nyújtsak. Az állóképesség-, erő-, és egyensúlyfejlesztés például burkoltan jelenik meg benne. A koreográfiák is rendkívül fontosak ennek a korosztálynak a mozgásfejlődésében. Például az egyensúlyérzéket fejlesztő gyakorlatoknál több, egy lábon történő feladatsor bemutatása követi egymást, amit játékosan, egy gólya mutat be. A gyermekek itt azt érzékelik, hogy egy gólyát utánoznak, közben a gyakorlatnak komoly, mögöttes tartalma van, a valós terhelést játékos formában élik meg.

  • Felelős Szülők Iskolája

Felelős Szülők Iskolája

A Felelős Szülők Iskolája 2010 óta működő aktív szakmai és civil közösség, mely keretén belül az ideális gyermeknevelésre, az „elég jól” működő családra és a felelős szülői attitűdre keressük a válaszokat.

Tovább

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.