Móka, kacagás és tanulás = Activity

Móka, kacagás és tanulás = Activity

Írta: Barkóczi Edit

Activity MyFirstAmikor egy normál, vagy átlag feletti értelmi képességekkel rendelkező gyerek hagyományos oktatási metódus során nem tud megtanulni írni, vagy olvasni, a szülők értetlenül állnak a probléma előtt. Elképzelhető, hogy a szükséges alapfunkciók valamelyike fejletlen. Az írás elsajátítása és alkalmazása élettani fejlettséghez és pszichológiai érettséghez kötött.

Az írásképesség tudatosan kialakított készségek fejlesztésével, majd ezek automatizált használatával alakul ki. Az íráskészséghez nélkülözhetetlen a látóközpont, a hallásközpont és a beszédközpont összehangolt működése.

Ezeket a területeket is fejlesztik a Piatnik kínálatában különböző korosztály számára megtalálható Activity© játékok. Az Activity játékok hihetetlen szórakozást nyújtanak a család minden tagjának, de azt kevesen tudják, hogy komplex készségfejlesztő-játékként preventív céllal is alkalmazhatók akár óvodában, akár iskolai foglalkozásokon, de fiatalok és felnőttek kommunikációs –és rajzkészségének javítására is kiváló!

Az Activity során a játékosok csapatokat alkotnak. Körönként választanak egy előadó játékost, aki felhúz egy kártyát, majd a kártyán álló feladatot a megadott módon előadja.

Az előadás módjai: rajzolás, mutogatás, szavakkal körülírás.

A rajzolás

A rajzolás az írást megelőző grafikai tevékenység. Azt csak később tanulja meg a gyermek, hogy a rajzolt vonalak információk átadására is alkalmasak.

Hogyan fejlődik gyermekünk rajzkészsége?

Az első évek a lendületrajzokról és arról az örömről szólnak, hogy a ceruza nyomot hagy a papíron. Itt még a gyermek keze vezeti a szemét a papíron. Ezt váltja fel a legkreatívabb „rajzkor” amikor a gyermek úgy rajzolja le a dolgokat, ahogyan sajátos világában, fantáziájában látja. Ezután következnek a tudatos, realisztikus szemléletalapú rajzok, amik során már a gyermek szeme vezeti a kezét. Ez vezet a felnőttkori rajzokhoz, amik sok felnőttnek okoznak szorongást. Mivel a felnőttek olyan precízen szeretnék lerajzolni a dolgokat, ahogyan látják, ami nem mindenkinek sikerül és így frusztrációt okoz.

A mutogatás

A tanulási zavarok viselkedésjelei lehetnek az egyensúlyzavar, a rossz térbeli orientáció vagy a rossz térérzékelés. Az iskolai beválás alapkövetelménye, hogy a gyermek tudja koncentrálni és irányítani figyelmét és a mozgását.

Az „activityzés” során ezek a területek játszva, vidáman fejlődnek. Az előadó az olvasott feladatot leképezi egy mozdulatsorra, amit csapattársai megpróbálnak értelmezni. Számukra a mozdulat gondolattá alakítása szintén egy bonyolult folyamat.

A szavakkal körülírás

Fejleszti a gyermekek verbális kommunikációját és a hallási figyelmet, ami a látás mellett a legfontosabb érzékelés. A szóbeli és írásbeli nyelv értelmezése befolyásolja a gyermek tanuláshoz való viszonyát, a gyermek játékba foglalva ismeri meg anyanyelvét.

Az „activityzés” fejleszti a beszédmegértést és a beszédprodukciót. A játék közben a beszédgátlásokkal küzdők is oldódnak.

Miért az Activity?

Activity_JuniorMert amikor a játékos feladatok lerajzolásával foglalatoskodik, észrevétlen, játszva fejlődik rajzképessége, hiszen a feladat megoldására koncentrál és nem a rajzolásra. Oldódik a rajzolással szembeni gátlása.

A gyermeknek a játék során olyan mozdulatokat kell elvégeznie, amik nem a hétköznapi életének részei, tehát nem rögzült sémák, hanem játékos formájú feladatok.

A szavakkal körülírás segíti az ösztönös nyelvi ismeretek rendszerezését és alkalmazását.

A csapatok az Activity játék során átélik társas hatékonyságukat, a közös cél elérésének érzését. A játékon belüli tanulás a leghatékonyabb tanulási forma.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Kapcsolat

Felelős Szülők Iskolája Oktató és Szolgáltató Kft.
Székhely, számlázási cím: 1112 Budapest, Zólyomi út 47.
Iroda: 1023 Budapest, Frankel Leó utca 21-23., I. emelet 1.
Cégjegyzékszám: 01 09 966630
Adószám: 23461176-2-43

info@felelosszulokiskolaja.hu
+36 20 358 66 12