Tihanyi Rita
  • pedagógus, gyermekagykontroll oktató

Tihanyi Rita

Két felnőtt gyermek édesanyja vagyok, pedagógus, tanár, gyermekagykontroll-oktató, tanulástréner.

Amikor az életemről kérdeznek, mindig elmondom, hogy nagyon messziről indultam. Pesti születésű, poroszos rendszerben nevelkedő kislányként, akit a kétbalkezes, kétballábas, dagi, kicsit álmodozó mivolta miatt sokan csúfoltak. Ez volt tehát a start, és a végállomás még messze van…

Gyakran tapasztaltam, hogy van valami, amit nem használunk ki olyan mértékben, ahogyan tudnánk –  és ez: az elménk. Meg akartam tanulni, hogyan tudom a birtokomban lévő fantasztikus számítógépemet – az elmémet – irányítani, ezért végeztem el az agykontrolltanfolyamot, majd lehetőségem volt megtanulni azt is, hogyan adhatom át ezt a tudást a gyerekeknek. Lassan egy évtizede tanítom a Jose Silva-féle elmefejlesztő, stresszkezelő módszerét kisebbeknek, nagyobbaknak, és nap mint nap tapasztalom a tudatos gondolkodás adta sikereket mind a saját életem, mind a tanítványaim visszajelzései kapcsán.

Évről évre azt tapasztaltam, hogy sok színre, érzelemre van szükség ahhoz, hogy olyanok legyenek az utánunk következő generációk, hogy mindenkinek legyen lehetősége képességeit, tehetségét kibontakoztatni, hogy ezáltal egy élhetőbb, szeretetteljesebb társadalomban élhessünk. Ez fogalmazódott meg bennem, amikor életre hívtam és kidolgoztam programomat, a SzemlÉLETváltást, amely tartalmaz számos jó módszert, gyakorlatot a megfelelő tanuláshoz, stresszoldáshoz, és ahhoz, hogy egy kicsit más szemszögből, máshonnan nézzük a tanulást, iskolát és a mindennapi befeszüléseinket. Tartok előadásokat és tanfolyamokat is gyerekeknek, szülőknek és pedagógusoknak egyaránt ebben a témában.

Előéletemhez hozzátartozik, hogy nagyon sok minden érdekelt, és nem álltam meg soha az érdeklődés szintjén, ami érdekelt, meg is akartam tanulni, így aztán meg is tettem. Dolgoztam sok helyen, kipróbáltam magam a média, marketing, idegenforgalom, vendéglátás területén is. Amikor éppen olyan környezetben dolgoztam, amikor nem voltam gyerekközegben, egy idő után úgy éreztem magam, mint egy utazó, aki körülnéz külföldön, megtekinti a nevezetességeket, a különlegességeket mind kipróbálja, de aztán nagyon erős honvágya támad. Haza akar menni. Így tértem haza oda, ahonnan elindultam: az oktatáshoz. Tanítottam Budapesten, a Fóti Gyermekvárosban, Reziben – kis falusi iskolában – ,Hévízen, Keszthelyen. Folyamatosan tanulok a gyerekektől is. Jó együtt, ha kell, benne vagyok a buliban, táncolok, hülyéskedek, mert hiszem, hogy a könnyedség, a nevetés, a gyerekeskedés” nem tesz engem komolytalanná, legalábbis soha nem féltem ettől. Megjegyzem, tanulmányozom, milyen a zenéjük. Nem rohanok világgá a hangos zenétől, de tudom, mikor kell halkan hallgatni velük együtt. A hülyeség, mint fontos tanulási „szakkifejezés” nélkülözhetetlen kelléke lett az életemnek. Nem zavar, ha saját nyelvükön szólítanak meg, de figyelmeztetem őket, hogy mindent a maga helyén és idejében. Ezt meg ők tanulják tőlem.

Ma már teljesen az agykontrolloktatásnak, és a SzemlÉLETváltás programom megismertetésének szentelem életemet, de emellett szívesen teszek eleget minden olyan felkérésnek, amivel szülőknek, gyerekeknek tudok segíteni életük megoldandó feladataiban. Az iskola a gyereknek munkahely, ahol maximálisan eleget kell(ene) tenni. A mostani rendszerben ez nem mindenkinek megy zökkenőmentesen, de van számos lehetőség arra, hogy pl. a tanulást élménnyé, a problémáinkat megoldandó feladattá „varázsoljuk”.

Élettapasztalataimat, mindennapi kihívásaimat beviszem a gyerekekkel való foglalkozásaimba, életszerűen adom át. Szeretném minél több gyereknek és szülőnek is elmondani, megtanítani: boldog, gondolkodó, teljes életet élő gyereket kell nevelnünk értő szeretettel, odaadással és figyelemmel.

 

Képzelted már magad szuperhősnek? Álmodtál arról, hogy repülsz mindenféle segítség nélkül, mint Superman? Eljátszottál a gondolattal, milyen lenne a dolgokat

Milyen veszélyeket rejt az online világ a gyerekekre? Mennyiben befolyásolja a személyiségük fejlődését? Mikor beszélhetünk internetfüggőségről? Ezekről a témákról és még

Tari Annamária egyik legutóbbi előadásának már a címe is furcsa volt. Talán azért, mert az elengedést, mint divatos szót már

"Ma is keressük ezeket a feliratokat. Igéket, bölcsességeket, idézeteket. De még jobban szomjazik mindegyikünk a szeretetre, megértésre. Valamilyen oknál fogva

Egyre többet találkozom olyan szülőkkel, akik úgy fordulnak hozzám, hogy jelzik: az én gyerekem ADHD-s. Tihanyi Rita pedagógus, gyermekagykontroll-oktató írása. Jelentése

Ki vagy mi lehet a négy barát, és vajon mitől ellenség az ellenség? Meglepő felvetések. Szabó Péterről annyi mindent hallottam. Jót,

Elolvastad? Érted? Alapkérdések, amelyek az értő olvasásra irányulnak. Nagyon fontosak, mert a gyerek nem mindig érti, amit olvasott. Csúnya, de szakmai

A szülőség nem munka, nem feladat. Élethosszig tartó élethelyzet. Vannak esetek, amikor gyermeked egy-egy megnyilvánulására tett reakciód hatalmas jelentőséget hordoz.

Nemrég láttam egy érdekes riportot; Veiszer Alinda műsorában, az interjúalany Winkler Márta néni, a Kincskereső Iskola megalapítója volt. Mostanában sok

Mit tud a jobb és mit a bal? Milyen ismérvei vannak ennek, és egyáltalán: mit is jelent ez? Köztudott tény,

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.