ALTERNATÍV OKTATÁS, ALTERNATÍV PEDAGÓGIA – iskolák és módszerek előadás

Az előadás azoknak kívánt segítséget nyújtani, akik érdeklődnek az alternatív (leegyszerűsítve a “hagyományos”, “állami” iskoláktól eltérő) módszerekkel dolgozó iskolák iránt. Fontosnak tartjuk kiemelni, hogy az elérhető számos alternatív irányzat mindegyikével érdemes megismerkedni, mielőtt kiválasztjuk azt az intézményt, melybe aztán tavasszal beíratjuk gyermekünket.

 

 

Az elsősorban szülőknek szóló előadásban a következő témákat járjuk körül:

  • Mit gondoljon végig a szülő, amikor iskolát választ,
  • Milyen iskolák működnek Magyarországon,
  • Mitől alternatív egy iskola,
  • Hogyan működnek a tanulócsoportok,
  • Az alternatív iskolákba való jelentkezés ajánlott menete,
  • Különleges igényű gyerekek lehetőségei.

 

Az alternatív iskolákról általában elmondható, hogy a gyermek személyiségét és életkori sajátosságait veszi kiemelten figyelembe, a tanár szerepe inkább a tanulási környezet megteremtése és a tanulás facilitálása (megkönnyítése, elősegítése), a tanításban-tanulásban használt módszereket pedig az eddig felsorolt jellemzők határozzák meg. Ez megjelenik a tanítási-tanulási munkaformákban, a tér elrendezésében, a használt eszközökben és az értékelésben is. Az alternatív iskolákban fontos szerepet kapnak a partneri kapcsolatok és viszonyok, valamint a partnerek közötti kommunikáció.

 

Érdemes a nyílt napokon túl is megkeresni az iskolákat, pedagógusokat, hogy minél több kérdésünkre választ kapjunk. Dobos Orsolya szerint pár évvel (!!!) az iskolakezdés előtt már érdemes feltérképezni a lehetőségeket (alternatív és alternatív iskola között is jelentős eltérés lehet akár a fenntartás módja és eszközei, akár tanterv, akár az értékelés módszerében, stb.), hogy minél több információ birtokában legyünk a fontos döntés meghozatalakor.

 

Az előadó több szempontból is összehasonlítja majd a legismertebb alternatív pedagógiai irányzatokat (Rogers, Waldorf, otthon oktatás/tanulócsoportok), de kiemeli majd azt is, hogy a kívánatos az lenne, ha nem azért íratnánk gyermekünket alternatív iskolába, hogy az “állami” oktatásból kimenekítsük, hanem mert valóban ez az út, amit járni szeretnénk.

Az előadást követően lehetőséget biztosítunk a felmerülő kérdések feltételére is, valamint kötetlen légkörben az előadóval való rövid beszélgetésre is.

 

Előadó: Dobos Orsolya, Eszterházy Károly Egyetem doktorandusza, az Alapítványi és Magániskolák Egyesülete alternatív tagozatának vezetője

Rövid bemutatkozás: 1997-ben, szinte pályakezdőként érkeztem az alternatív oktatásba. Azóta voltam osztálytanító, tehetséggondozó, szaktanár, osztályfőnök: itt mindenkinek lehetősége van kipróbálni magát. Tanítottam matematikát, éneket, drámát, természetismeretet. Dolgoztam ovisokkal, alsósokkal, felsősökkel, tartottam szülőknek csoportot. 2008-tól gyermekem születéséig igazgatóként vettem részt a közös munkában. Szoktam irigyelni a gyerekeinket: bárcsak én is ilyen iskolába járhattam volna!

Jegyek

102 elérhető
Alternatív oktatás, alternatív pedagógia előadás - január 29. - normál belépő2400 Ft

dátum

jan 29 2019

időpont

18:00 - 19:30
kategória

Szervező

Felelős Szülők Iskolája
Telefon
+36203586612
Email
[email protected]
Honlap
https://felelosszulokiskolaja.hu/bemutatkozas
No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.