fiatalok színes papírokkal takarják el az arcukat

Énképzőkör – Kamaszképző interaktív előadás

„Mi volt ma az iskolában? Semmi!”

És valójában?! Nem tudunk vagy nem akarunk jól kérdezni, mint szülők és valójában akarunk-e válaszolni, mint diákok. A válasz sokszor azért elutasító, lerázó, mert

….a kiskamasz már nem a szüleivel akarja megbeszélni a problémáit, hanem a kortársaival

….többször próbált már valós választ adni, ami Őt valóban érdekelte, de a szülőt csak a dolgozatok és az értékelések foglalkoztatták

….nincsen olyan közvetlen, jó viszony a diák és a szülő között

… igazságtalannak érzi, amilyen jegyet kapott vagy épp ahogy beszélt vele egy pedagógus

… több órával az iskola után már minden más hangsúlyt kapott, lehet hogy már több órája a neten lóg, számítógépen játszik és nem is tűnik valósnak számára a való világ

….egyszerűen nagyon fáradt, gondoljunk csak bele, hogy egy 6-8 órás munkanap után mi sem arról szeretünk beszélni, ami ott kihívás volt, kicsit szeretünk szusszanni, talán magunkban átgondolni a történteket

….nagy a baj, zaklatták, bántották, megalázták és erről nem lehet néhány percben beszélni

….szerelmes

….összeveszett a barátjával

….csak …és ezt is tudomásul kell venni, hogy tombolnak a hormonok, sokkal fáradtabbak, idegesebbek a kamaszok, megnyúlik kezük, lábuk, bejön a szexualitás az életükbe és most kell megtanulniuk magukat.

 

Nem hülyék, csak kamaszok!

Mi volt az iskolában? A szokott, unalmas, klasszikus kérdés, amit a szülők feltesznek a gyereknek mikor hazaér, amire a klasszikus válasz a “Semmi.”

A kamaszképző interaktív előadás központi témája, hogy vajon mennyire ismeri a gyerekét a szülő, mennyire tudja, mi történik vele igazából, hogy milyen problémái lehetnek, ezeknek milyen jelei vannak, hogy lehet észre venni, lehet-e ezekről beszélni….Hogyan kell kérdezni? Hogyan kell és lehet-e kontrollálni?

Az előadáson felolvasással, videóbejátszással és drámajátékok felhasználásával járjuk körbe a kamaszok mindennapjait.

 

Választ keresünk az alábbi kérdésekre:

Milyen élethelyzetekkel, feladatokkal néznek szembe a fiatalok?

Jó a szülő-gyerek kapcsolat, a gyerek mégsem számol be dolgokról. Miért lehet ez? Szégyell dolgokat? Elkezdődött a leválás? Mégsem olyan jó a kapcsolat? Mert nehéz a bizalom kiépítése?

Akarhat-e egy szülő egyáltalán mindent tudni a gyerekéről?

Milyen indirekt jelei lehetnek a problémáknak, mikre figyeljünk? Ha nem vesszük észre, ezek kibeszélése is lehetetlenné válik.

Tudhatjuk-e milyen probléma van a háttérben, ha látunk mégis valami jelet?

Homo informaticusok működése pro és kontra

stb.

 

Vendégek, résztvevők:

Zala Mónika – klinikai szakpszichológus

Balatoni József, alias Jocó bácsi – tanár, író, blogger

Tóth Máté és Szöllősi Gergely – az Énképzőkör megálmodói

Moderál: Tibenszky Moni Lisa, Felelős Szülők Iskolája alapítója

 

Bemutatkozik az Énképzőkör – önismereti képzés kamaszoknak, ahol a kamaszokat drámapedagógiai és élménypedagógiai játékokkal, csapatmunkával, tréninggel készítik fel, segítik az önmegismerés útján, mely segíthet felismerni és feldolgozni a kisebb-nagyobb traumákat, elindulhat nemcsak egy megoldás, de egy jobb szülő-gyerek kapcsolat is. Sokan hiszik, hogy a fiataloknak könnyű dolguk van. Még nem léptek ki a nagybetűs életbe, nincs igazi súly a vállukon, sokat szórakoznak, nincs felelősség rajtuk… Csak azok gondolhatják így, akik még nem ültek 8 órát az iskolában, hogy utána még sportoljanak, majd siessenek haza házit írni, nem álltak a ponthatárok és felvételi lehetőségek erdejében elakadva, és mindezeket megspékelve nem kaptak zaklató üzeneteket és kommenteket ott, ahol bárki olvashatja azokat. Mindenki beláthatja, a 13-18 éves tinédzserek helyzete korántsem egyszerű, sőt, talán nehezebb, mint bármelyik korábbi generációé.

Nem is zökkenőmentes ez az időszak, sok probléma kiütközhet, mi mégis azt valljuk, hogy ezek a kamaszok képesek kitűnően helytállni minden téren, csak egy kis támogatásra, tapasztalásra, bátorításra van szükségük. Ezt a legtöbb szülő is próbálja megadni nekik, de minden gyermek tudja, hogy a szülei valahol elfogultak, ezért a dicséretük sem érinti meg őket kellőképp. Ezért jött létre az Énképzőkör. Mi megpróbáljuk felnyitni a tinédzserek szemét, felteszünk fontos kérdéseket, itt rengeteg szituációban kipróbálhatják magukat tét nélkül, és így lelkileg felvértezve nézhetnek szembe a közeljövőjük kihívásaival, és kezdhetnek bele álmaik megvalósításába. Ehhez szerintünk 3 nagyon fontos lelkiállapot együttes elérése vezet, és ezek köré építettük a képzést; Magabiztosság, önbizalom, Tapasztalatszerzés, helyzetek kipróbálása, Céltudatosság, határozottabb elképzelések. Ebből a szemléletből és képzésből ízelítőt is adunk a diákoknak az eseményen.

A közös egy órás interaktív játék, beszélgetés után a diákok egy külön számukra az ÉNKÉPZŐKÖR által összeállított drámapedagógiai foglalkozáson vesznek részt, míg a felnőttek, szülők, tanárok, szakmai beszélgetésen vesznek részt, ahol szó kerül a fejlődéslélektani stációkról, ezek lehetséges megoldásáról szülői, pszichológusi és tanári oldalról is. Teret engedünk szülői kérdéseknek, amikre szakmai válaszokat kaphatnak, ami alapján összeállíthatják a saját válaszaikat.

www.enkepzokor.hu

dátum

márc 09 2019

időpont

10:00 - 12:00
Villányi úti Konferenciaközpont és Étterem

helyszín

Villányi úti Konferenciaközpont és Étterem
1114, Budapest, Villányi út 11.

Szervező

Felelős Szülők Iskolája
Telefon
+36203586612
Email
info@felelosszulokiskolaja.hu
Honlap
https://felelosszulokiskolaja.hu/bemutatkozas
No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.