Altisz Alapítványi Gimnázium
Az AAG a lehetőségek iskolája!
JÓ TANULÓ vagy SPORTOLÓ?
Nálunk mindkettőt megvalósíthatod!
A társadalmi környezet arra késztet bennünket, hogy olyan modern iskolát építsünk, mely minden szempontból megfelel korunk kihívásainak, és reagálni képes a társadalom változó igényeire. Egy iskolát, mely kreatív, egyéni teljesítményre és csoportmunkára egyaránt képes embereket képez, akik korszerű, több területen is mobilizálható, innovatív tudással rendelkeznek, és a piacgazdaságban is sikeresen helytállnak.
De vajon lehetséges-e mindezt elérni akkor is, ha egy gyermek versenyszerűen sportol? Szerintünk igen!
Intézményünk a hazai közoktatási rendszer keretein belül sajátságos feladatra vállalkozik: összehangolja az élsport és az oktatás igényeit, megadva a lehetőséget a jövő olimpikonjainak, hogy sportolói életformájuk folytatása mellett érettségi vizsgát szerezhessenek, felkészülhessenek felsőfokú tanulmányok folytatására, valamint műveltségben és mentálisan is az értelmiségi létre alkalmassá váljanak. A korszerű, életkornak megfelelő mennyiségű és mélységű szaktárgyi ismeretanyag és az alapvető általános műveltség átadása mellett nagy hangsúlyt fektetünk a lényeglátó, a tanultakat alkalmazni tudó logikai gondolkodás, az írásbeli és szóbeli kifejezőkészség, és a kreativitás fejlesztésére. A gyakorlatban alkalmazható tudás elsajátításának érdekében elengedhetetlennek tartjuk modern tanulási technikák megismertetését, a személyiségfejlesztés mellett a tanulók mentális és fizikai állapotának karbantartását, rendszerességre és egészséges, kiegyensúlyozott életvitelre nevelését.
KAPCSOLAT AZ ÉLSPORT ÉS A TUDÁS KÖZÖTT
A versenysportban ahhoz, hogy a gyerekek az élmezőnyben maradhassanak, napi 4–5 óra edzésre van szükség. Az edzésekre fordított idő a fiatalok iskolai munkájában kiesést okoz, ezért programunk összeállítása során speciális tanulási és tanóra szervezési forma kialakítását, valamint az edzések órarendbe iktatását tartottuk fontosnak. Ezáltal diákjaink terhelését egyenletesebbé tettük, és így elkerüljük a túlterhelésből adódó problémákat.
SPORTOLÓINK
Iskolánk oktatási formája egyre népszerűbb a különböző sportágak sportoló fiataljai, illetve egyesületeik körében. Mára már szinte minden olimpiai sportág versenyzői megtalálhatók intézményünkben. Két kitűnő példa: Késely Ajna és Vincze Ádám. Ajna junior világ- és Európa-bajnok úszó, az utánpótlás egyik legkiemelkedőbb alakja. Vincze Ádám 2016-ban magyar senior gokart bajnok, aki már a túra autó vagy formaautó osztályban tervezi a további versenyzést. De megemlíthetjük Tóth Balázs, U20-as jégkorong-válogatottunkat, aki a tavalyi évben érettségizett, vagy Csöppű Bence diákunkat, aki karatéban ér el ragyogó eredményeket. Mindez bizonyítja, hogy oktatási rendszerünk segít, hogy diákjaink a sportban és a tanulásban is megállják a helyüket
SZEMÉLYKÖZPONTÚSÁG
Az iskola életében alapelvként jelenik meg a személyközpontúság. Ennek az alapelvnek megfelelően alakítottuk ki a személyes kapcsolatokat leginkább erősítő, folyamatos együttműködést igénylő tevékenységformát (epochák) és szervezeti formát (patrónusi rendszer).
EPOCHÁLIS TANULÁSI RENDSZER
Az alaptárgyakat epochákban (tantárgyblokkokban) tanítjuk, ahol a témaköröket napi folyamatossággal, háromhetes ciklusokban tanítunk. Az epocha alatt minden témakört összefoglalunk, lezárunk, módot adva ezzel a gyerekek számára, hogy részeiben, és összefüggéseiben is lássák az egyes témaköröket. Egy epochális ciklus alatt két tantárgy oktatására kerül sor napi 4 órában, így lehetőség van az adott témakörben való elmélyülésre, illetve a házi feladat mennyisége is minimálisra csökken.
TÁVOKTATÁS
Hosszabb távollét pl. edzőtáborban, nemzetközi versenyeken való részvétel esetén, az azon a héten epochát tartó szaktanár(ok) által összeállított személyre szabott tanulócsomag garantálja, hogy a diák lépést tudjon tartani a tanmenettel.
PATRONÁLÓ TANÁR
A patronáló tanár amolyan iskolai szülő, akinek az a dolga, hogy nevelje, segítse, támogassa, ellenőrizze, képviselje azokat a diákokat, akik őt választották. Feladata, hogy segítse a tanulók önismeretének kialakulását, adottságaik megismerését, hosszabb távon pedig az életpályájuk kiválasztását. Szakemberként, és teljes személyiségével segít megtalálni azokat a kapcsolatformákat, érintkezési pontokat, amelyek a gyerekek fejlődését leginkább szolgálják.
ELLENŐRZÉS, MÉRÉS, OSZTÁLYOZÁS
A tantárgyblokkok, osztályozott tevékenységek követelményeit a tanév elején közöljük a tanulókkal és szüleikkel, valamint előre meghatározzuk az adott tevékenység követelményminimumát is. Lemondunk a napi osztályozásról, feleltetésről, kiküszöbölve a számonkérés stresszt okozó, büntető, negatív hatását. A tudás mérése időszakosan egy-egy rész, illetve az epocha lezárásakor történik változatos formákban. Az így szerzett jegyeken lehetősége van a diákoknak javítani.
ÓRAREND
Iskolánkban a tanulók heti képzési rendje, órarendje állandó. A napok között nincsenek nagy különbségek, hiszen az egyenletes terhelés biztosítása a cél.
TANÓRÁN KÍVÜLI TEVÉKENYSÉGEK
A diákok intellektuális és egyéb képességeinek mind teljesebb kibontakoztatása érdekében kommunikációs tréningeken, irodalmi beszélgetéseken, kreatív alkotóműhelyekben, stb. fejleszthetik egyéniségüket.
CSALÁDIAS LÉGKÖR
Az alapelvek között említhetjük a családias légkör kialakítására irányuló törekvésünket is. A kis létszámú évfolyamok elősegítik és kedvezően befolyásolják ennek kialakulását, s ebben a légkörben lehetőség nyílik az egyéni és csoportos beszélgetésekre, értékelésre, egyeztetésekre, programok szervezésére. Diákjaink életvitelét figyelembe véve fontosnak tartjuk a mindennapok monotonitása mellett az elszürkülés veszélyét elkerülő, családias légkörű ünnepek, megemlékezések megszervezését, az iskolai hagyományok megteremtését. Nemcsak pusztán az örömszerzés céljából, hanem érték- és normaközvetítés, a tradíciók, a közös kultúra továbbvitelének céljából is.
KIVÁLÓ INFRASTRUKTÚRA
Mindezek megvalósításához elengedhetetlenül szükséges a modern eszköztár, a jól kiépített információs háttér és a nyugodt tanulást segítő környezet. Iskolánknak egy könnyen megközelíthető, modern épület ad otthont, amelyben rövidtávú célkitűzésünk okostantermek kialakítása, hogy lépést tudjunk tartani digitalizált világunk kihívásaival is.
ÉTKEZÉSI LEHETŐSÉG
Az épület földszintjén kialakított Édenkert nevű, free-flow rendszerben működő étterem többek között az AAG tanulói számára biztosít magas szintű éttermi szolgáltatást. Egészséges és a sportolók életmódjának megfelelő ételeket kínál a teljes tanítási időszak alatt.
Érdekel az iskolánk? Szívesen nyernél bepillantást a mindennapjainkba? Látogass meg bennünket az évente több alkalommal meghirdetett nyílt napjaink egyikén, vagy jelentkezz be, és gyere el bármikor szüleiddel a tanév folyamán! A részletekről és az aktualitásokról tájékozódhatsz a honlapunkon vagy a Facebook oldalunkon.
WEBOLDAL: http://www.aagk.hu/
Facebook oldal: https://hu-hu.facebook.com/altiszgimi