A hibrid autók lettek az európai vásárlók kedvencei

hibrid autók

A hibrid autók lettek az európai vásárlók kedvencei

Az Európai Autógyártók Szövetsége múlt héten közzétette a legfrissebb uniós autóipari statisztikákat, amiből kiderül, hogy idén május végéig a tisztán elektromos autók az eladások 15,4%-át tették ki, ami a 2024 májusi alacsony, 12,5%-os bázishoz képest növekedést jelent ugyan, de elég messze áll az EU döntéshozói által korábban elképzelt céloktól.

 

Továbbra is lassan halad tehát az elektromos átállás, ezért is volt szükség a szén-dioxid kibocsátási kvóták szabályainak enyhítésére, melyről a hazai lízingspecialista, a Next Autó honlapján olvashatunk egy részletes cikket.

Bár a tisztán elektromos modellek térnyerése eléggé döcög, a hibridek eladásai eközben ugrásszerűen nőnek. A nem tölthető hibridek immár a piac 34,1%-teszik ki, míg a PHEV, azaz konnektorról tölthető hibridek további 9,4%-ot tesznek hozzá az adatokhoz, így egyértelműen ez a szegmens fogy leginkább az Európai Unióban.

Ha a hibridekhez hozzávesszük a tisztán elektromos járműveket is, akkor az elektromotorral rendelkező járművek összeségében már az eladások 58,9%-át teszik ki, miközben a szimplán benzin- és dízelüzemű autók együttes piaci részesedése 2025 májusában már 37,7%-ra csökkent, szemben a 2024-es év májusában mért 48,6%-kal.

 

Bivalyerős a Volkswagen

A Volkswagen Csoport vezető szerepe megingathatatlannak tűnik, hiába olvashatunk gyárbezárásokról és az elektromos átállás okozta pénzügyi terhekről, a nyers adatok mást mutatnak. A gyártó csoportszinten közel 1,25 millió darab jármű értékesítésével 27,4%-ra növelte részesedését az európai piacon az idei év májusáig.

Ha az egyes márkákat nézzük, akkor is magasan a Volkswagen vezet 11,4%-os piaci részesedéssel – a második helyen álló Toyota 7,8%-kal követi, míg a harmadik helyet ismét egy VW Csoporton belüli márka, a Skoda foglalja el 6,3%-os piaci részesedéssel.

A gyártók sorrendjében a második helyen a Stellantis áll, náluk azonban nem fényes a helyzet, a nagy eladási számokat produkáló márkák közül a Peugeot 1,3%-kal nőtt ugyan, de a Citroen eladásai 10,6%-kal, az Opelé 18,2%-kal, a Fiaté pedig 19,5%-kal estek vissza és a gyártó prémiummárkája, a DS is gyengélkedett (-22,7%).

 

Mindezek hatására a Stellantis csoportszinten 1,7%-ot veszített piaci részesedéséből 18,2%-ról 16,5%-ra, eladott autóinak darabszáma pedig az év első 5 hónapjában 751 ezerre esett vissza a tavalyi 835 ezerről.

Kedvező adatokat jelentett viszont a gyártók sorrendjében harmadik Renault Group, mindhárom márkája (Renault, Dacia, Alpine) eladásait növelni tudta és összesítve átlépte a félmilliós küszöböt 517 ezer eladott autó), mely 11,3%-os piaci részesedésre volt elég a 2025 január-májusi időszakban.

Figyelemre méltó még a kínai SAIC Motor teljesítménye, mely Magyarországon az MG márkával van jelen. Kisebb bázisról ugyan, de 49,1%-kal növelte eladásait a cég, így idén májusig már 88 ezer autót értékesítettek az Európai Unióban. Innen már csak egy lépés a Nissan (97 ezer) és a Volvo (103 ezer) – melyek közül utóbbi már szintén kínai tulajdonú.

Az európai autógyártóknak alaposan fel kell készülniük, mert úgy tűnik, hogy a kínai modellek ezentúl már nem csak mellékszereplők lesznek az európai utakon.

 

  • Felelős Szülők Iskolája

Felelős Szülők Iskolája

A Felelős Szülők Iskolája 2010 óta működő aktív szakmai és civil közösség, mely keretén belül az ideális gyermeknevelésre, az „elég jól” működő családra és a felelős szülői attitűdre keressük a válaszokat.

Tovább

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.