Blog

Első alkalommal rendezték a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Bűvösvölgy médiaértés-oktató központjában a mozgóképkultúra és médiaismeret tantárgy Országos Középiskolai Tanulmányi Verseny (OKTV) szóbeli döntőjét március 13-án.
A gyermekek nem egyformák. Ennek ellenére vannak olyan tanulságok, melyeket szülőként érdemes mások tapasztalataiból levonni. Íme hét lecke!
Szinte lehetetlen megmondani, hányféle játék van a világon – és ezek közül hányféle, hogyan és mikor jelenik meg az iskolában. A TanTrend három különböző „játékiskolát” mutatott be (példákkal), amelyek más-más megközelítésben használják az egyes játéktípusokat – akár az iskola falai között is.
Két és fél-három éves kor közt eljön az az időszak, amikor a nyiladozó értelmű gyermek rácsodálkozik az őt körülvevő világban tapasztalható események közti összefüggésekre. Ebben az időszakban egyre többet hangzik el a kérdés "miért?".
Dr. Carol Dweck elmélete szerint két sajátos szemléletmóddal tekintünk magunkra. Az egyik, hogy a képességeik megváltoztathatatlanok, a másik szerint inkább az erőfeszítés számít, és így a képességeink alakulhatnak. A TanTrend cikke.
A háborúhoz hasonló pusztítást végez a gyermekek személyes kapcsolataiban az okoseszközök használata - mondta Pál Ferenc római katolikus pap az InfoRádió Aréna című műsorában. A Pál Feri atyaként közismert mentálhigiénés szakember azt mondja, a gyermekekben benne van a természetes kapcsolódási szándék, a szülőkön múlik, hogy egy gépet adnak neki, vagy önmagukat. Az interjúból idézünk.
Egy jól megfogalmazott visszajelzés ajándék. Segít tájékozódni a fejlődés útján és előre is lendíti fejlődésünket. Íme a főbb szempontok, amik megvilágítják a különbséget dicséret, kritika és visszajelzés között.

A jövő tudománya egy táborban, avagy gyere, csináljunk robotot, tanuljunk programozni, hozzunk létre saját vállalkozást! 

Számtalan kutatás és felmérés igazolja, hogy a felnövekvő generációnak, gyermekeinknek a jövő munkaerőpiacán már nem a lexikális tudásra lesz legnagyobb szüksége, hanem sokkal inkább olyan készségekre, kompetenciákra, mint az infokommunikációs technológiai készségek, a magas fokú együttműködés, alkalmazkodókészség, az interperszonális kommunikáció, a kritikai gondolkodás, illetve a komplex rendszerekben való gondolkodás, problémamegoldás.

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.