Blog

Mézeskalácsváros egy kortárs karácsonyi mézeskalácsszobor, amely 2009 óta évről évre egyre több alkotó épít össze. A kiállítás karácsony előtt pár nappal nyit és január végéig várja a látogatóit. Budapest legkedvesebb karácsonyi programjának a tavalyi évben százezer látogatója volt a Bálnában.
A Hatszín Teátrum december 9-én mutatja be Andersen világhírű meséjéből készült színpadi változatot. A Bán János és Mohai Tamás főszereplésével, valamint Lovasi András dalszövegeivel fémjelzett premierre minden jegy elkelt, ám december 10-re és 27-re akadnak még szabad székek a közönség soraiban.

Nem könnyű kamaszokkal szexualitásról beszélgetni, persze sejtjük, hogy ennek a beszélgetésnek nem is akkor kellene kezdődnie, amikor a gyerek már randevúzni kezd. Mit tehet a szülő, hogy a gyermek- és felnőttkor határán álló fiatal az intimitás és szexualitás témában korának megfelelően tájékozódjon, és felnőttként boldog, tartós elköteleződésre is nyitott párkapcsolatban éljen? Van-e ebben feladata a pedagógusnak? A Képmás cikke.

A 2017 márciusában indult Mozaik Múzeumtúra iskolai edukációs programsorozat 14 magyarországi állomást követően június 20-án ezúttal határon túlra, a szlovákiai Udvard községbe érkezik interaktív múzeumpedagógiai foglalkozásokkal. Az országos múzeumnépszerűsítő program célja, hogy élményszerű, látványos és tartalmas foglalkozásokon keresztül közelebb hozza a múzeumok világát a diákokhoz és a pedagógusokhoz egyaránt, ízelítőt adjon számukra abból a színes palettából, amely hazánk kulturális kincseit, örökségét és értékeit hordozza. A Mozaik Múzeumtúrához már több mint 300 hazai múzeum csatlakozott, az iskolai edukációs program pedig nagy sikerrel már közel 6000 gyerekhez jutott el az elmúlt 2 tanévben. 
Sok szülő hajlamos az iskolát felelőssé tenni, ha konfliktus, bántalmazás, meg nem értés van. Különösen az áldozatok szülei válnak anya/apa-tigrissé, tehetetlenségükben, amiért nincs befolyásuk az iskolai folyamatokra. És még az is kérdéses, hogy ki a valódi áldozat? Mit tehet a tanár, tanító, hogy az osztályában az erőszakmentes kommunikáció legyen a bevált irány? Erről kérdeztem Kiss Virágot, aki a Fillér utcai Általános Iskola tanítónője. A Szülő 2.0 cikke.
A technika ördöge a világot jelentő deszkákon: a színházi előadás témája ezúttal napjaink kommunikációs eszközeiről szól, illetve a velük kapcsolatos problémákat, játékokat dolgozza fel vicces, szórakoztató formában. Irány a Marczi Közösségi Tér!
Sokkolják a magyar társadalmat a jövő kihívásai, a döntéshozók tagadják a problémát és a régi rutinokhoz nyúlnak. Ahhoz, hogy az oktatás jó irányba változzon, először a felnőtteknek kell tanulni. Katasztrófához vezet, ha a középosztály kimenekíti a gyerekeit az állami oktatásból. A Vasárnapi Hírek interjúja Lannert Judit oktatáskutatóval.
Csatlakozzatok a 2017. december 15-én, pénteken 18.00 órakor kezdődő Énekel a világ!  kezdeményezéshez! A Hírös Agóra Nonprofit Kft. KODÁLY NYOMÁBAN címmel a Kodály-év alkalmából országos játékot hirdetett, melynek keretében dalolni hívják az egész országot. Legyetek minél többen, akik akár egyénileg, akár kórusban egyszerre, egy időben, a világ számtalan pontján ugyanazt a Kodályhoz köthető két dalt, a Röpülj pávát és A juhászt éneklik majd.

Mi a különbség a dicséret és a bátorítás között? Melyiket alkalmazhatjuk, ha azt szeretnénk, hogy a gyermek valóban profitáljon a szavainkból?

Hogyan építhetünk tanítványainkkal, gyermekeinkkel mélyebb, közvetlenebb és becsületesebb kapcsolatot visszajelzéseink által?  50 kipróbált, azonnal használható mondat a teljesítményre és a viselkedésre - ami bátoríthatja azt, akinek mondják! Dudás Veronika, gyakorló pedagógus cikke a moderniskola.hu olalról.

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.