Blog

Még mindig tombolnak a vírusok

Hosszú hetek óta tombol a vírusos megbetegedések hulláma Magyarországon. A február első hetében látott csillapodás a felsőlégúti megbetegedések tekintetében csak átmenetinek bizonyult. Február 10-16. között az országban 86 800 fő fordult orvoshoz influenzaszerű, és 312 600 fő akut légúti fertőzés tüneteivel. Bár a szakemberek korábban úgy gondolták, hogy már túl vagyunk a nehezén, ez nem tűnik így.

Az utolsó óvodai évben az iskolára való készülés helyett a közösségépítésre mehet el az energia nagycsoportban, ha elfogadják a kormány új rendelettervezetét, amelynek értelmében szeptembertől külön, homogén csoportokba kell tenni azokat a gyerekeket, akik a következő tanévben kezdik az első osztályt.

Ki ne emlékezne azokra a pillanatokra, amikor az első alkalommal indult a bölcsődei vagy óvodai szülői értekezletre. Leült a pirinyó székekre és rettegve gondolt arra, hogy féltett kincse mostantól ezek között a falak között tölti a napjai nagy részét és az akkor megismert pedagógusok vigyáznak majd rá.

Aztán ki ne emlékezne arra is, amikor a többi szülőtárs között harcba kellett indulni a jelekért. Ki azért izgult, hogy a megígért kisautót, szívecskét, tulipánt hazavigye, én speciel azért, hogy legalább le tudjam rajzolni a kapott jelet. Azért a második gyereknél az esernyő kicsit mélyen érintett, és komolyan nyomasztott, hogy ezt hogyan magyarázom meg otthon a 3 évesnek. Az óvó nénik megnyugtattak, hogy az ő tapasztalatuk szerint minden gyerek a hozzá illő jelet kapja. Persze minden csak értelmezés kérdése.

A tanulás pszichológiája című előadáson jártunk az OTP FÁY Alapítványnál

 

A gondolkodás természetéről már sokat olvastam, hallottam, sőt tanítom is, főként amikor tanulás módszertani dolgokról beszélgetünk diákokkal, de valójában abba ritkán gondolunk bele, hogy miért is olyan nehéz tanulni, miért megy be olyan nehezen a tartalom a fejekbe?

Miért olyan fárasztó, nap, mint nap sorrendet állítani, döntéseket hozni a ránk zúduló információdömpingből? Túlkínálat, túlingerlés és énlemerülés jellemzi a társadalmunkat. Ez a probléma nemcsak a felnőtteket, hanem a diákokat is érinti, méghozzá nagyon is.

Mert szükségszerű iskolát választani, pályát választani, mérlegelni, hogy melyik dolgozatra, beadandóra készüljenek inkább miközben az apró, napi rutin, az automatikus döntések sora is leterhel minket, hát még ha nagy  a tét. Ilyen és ehhez kapcsolódó kérdéseket járt körbe A tanulás pszichológiája című előadás és kerekasztalbeszélgetés az OTP Fáy Alapítvány szervezésében.

 

Lakberendezés során könnyen gondolhatnánk, hogy a korlátozott terek miatt ez egy nehéz feladat. A tér hatékony kihasználása viszont nem csak szépség kérdése: a praktikus megoldások hiánya gyorsan káoszt eredményezhet.

 

Az idén 15 éves Felelős Szülők Iskolája 2025 tavaszára tanár továbbképzési lehetőséget hirdet.

A Felelős Szülők Iskolája pályázati lehetőséget biztosít 15 pedagógus számára, hogy térítésmentesen részt vehessenek a következő soft skill fejlesztő tréningeken:

  • tanulásmódszertan
  • médiatudatosság fejlesztése
  • atipikus fejlődésű gyerekek tanítása, fejlesztése
  • tanári jóllét
 

Ki ne emlékezne arra az időre, amikor takarékbélyeget gyűjtöttünk néhány forintért, és egy kis könyvbe ragasztva tanév végén levásároltuk az összegyűjtött és beváltott nem számottevő összeget? Mi volt ez, ha nem a pénzügyi tudatosság előfutára egyenesen a 80-as évekből. És hogy néz ki mindez ma? Mit tehetünk pedagógusként a fiatalok pénzügyi nevelése terén?

A Magyarországon élő külföldieket érő mindennapi atrocitásokat helyezi fókuszába az a reklámfilm, amely egy átfogó tanári kézikönyv megismertetését támogatja.  

A reklámfilm főhőse egy nálunk élő koreai taekwondo mester és szintén külföldről ideszármazott tanítványai, akik az őket érő verbális inzultusokról adnak számot. A komor felütésű, de végül feloldódó hangulatú klip egy nemzetközi együttműködésben készült tanári kézikönyvre hívja fel széles körben a figyelmet.

 

Az érettségi vizsga nem csupán a tananyag bemagolásáról szól – ennél sokkal többre van szükség a sikerhez. A diákoknak nemcsak tudniuk kell a helyes válaszokat, hanem hatékonyan kell kezelniük a stresszt, be kell osztaniuk az idejüket, és érthetően kell kifejezniük gondolataikat. De vajon milyen készségek segítenek abban, hogy az érettségi ne rémálom, hanem sikerélmény legyen? Nézzük a legfontosabbakat!

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.