Óriás jégbarlang, mamutbarlang, csodás erdei ösvények, hegyek – ez mind Dachstein Salzkammergut

Hallstatt

Soha nem gondoltam, hogy ennyi élményt adhat egy szemerkélő esőben való egész napos kirándulás a család minden tagjának. Mi a párommal egy kis és egy nagy kamasszal indultunk el vakációzni a hegyekbe. Itt, Ausztriában, Salzkammergut szívében, Dachstein Krippensteinben több tucat program, útvonal várja a túrázókat, a kirándulókat. A felvonóval több szintet is megtehetünk, kényelmesen, biztonságosan és minden állomáson más és más természeti csoda vár ránk, hatalmas barlangok, lélegzetelállító panoráma az 5 fingers kilátónál, a világörökségi spirálnál, elsétálhatunk a Dachstein cápához és a Heilbronn körkörös túraútvonalához…persze mindezt megfelelő időjárás és öltözet esetén és mindenki edzettségi szintjének megfelelően.

A mi kiruccanásunk idején masszívan esett az eső, nyár ide vagy oda, 13 fok volt, ami kirándulásra egyébként kiváló. Megdöbbenten láttam, hogy nem csak mi vagyunk olyan elvetemültek, hogy esőkabátban, bakancsban nekiindulunk ennek a túrának, bár a felvonó aljáról egy csipetnyit se láttunk a hegyből, de optimisták voltunk, hiszen a hegyekben eléggé gyorsan változik az idő.

Dachstein

Hasonlóképp gondolta ezt sok másik turista is, akik kisgyerekekkel, babákkal is nekiindultak a kirándulásnak. Őket is jól felöltöztették és irány a hegy. Jó volt látni, hogy itt valójában senkit nem zavar az eső, a természet áldásának tekintik, hiszen nem lehetne olyan zöld, olyan csodás itt a flóra és a fauna, ha nem ilyen időjárás lenne.

A felvonó pár perc alatt felrepített minket az első megállóig – Schöbergalm – középső állomásáig, ami a barlangok látogatásának kiindulópontja, ezt vállaltuk be erre az esős napra, mert sajnos a hegyi állomásokon, a 2000 méter feletti magasságban garantáltan felhőben lettünk volna, ahol ilyenkor hosszan túrázni sem lehet, de a Dachstein- barlangvilág felfedezése jó tippnek tűnt.

A felvonótól 10-15 perces erdei séta után jutottunk el a Mamut-barlanghoz, ami egy órás vezetett sétával bejárható, igen teátrális és monumentális természeti képződmény. Az elnevezés megtévesztő lehet, nem mamutok laktak itt, hanem a hatalmas méretei miatt kapta ezt a nevet.

mamutbarlang

A jégmentes Mamut-barlang (Mammuthöhle) legmagasabb és legmélyebb pontja között 1199 méter van, így a világ egyik legnagyobb és legmélyebb barlangrendszere.

A hatalmas barlang egy könnyebben bejárható részét néztük meg, körülbelül 1 kilométeres szakaszt, de a vezetőnk elmesélte, hogy akár több napot is lehetne itt felfedezőként barangolni – hozzávetőleg 60 kilométeres felfedezett járatrendszer -, persze olyan barlangász felszereléssel és képzettséggel, ami már a mi kalandvágyunkon túlmutat. De egy biztos, érdekes kirándulás volt és nem mellesleg esőmentes, bár melegnek nem mondhatnám, kb. 2-3 celsius fok van a barlangban is, szóval ide is kell a megfelelő öltözet!

Innen visszasétáltunk a felvonóhoz és onnan tovább a Dachstein-óriás-jégbarlanghoz. No addigra már rendesen vizesek voltunk, szóval száraz ruhát is vittünk váltásként. Itt kicsit komolyabb kaptató volt, míg felértünk a barlang bejáratához, ahol szintén egy vezetett túrával – csakúgy lehet – nekiindultunk ennek a barlangnak. No, ha valahol, akkor itt lehet interaktív élménypedagógiát tartani természettudományból, nagyon izgalmas és érdekes képződmények, amiket látványosan mutatnak be.

mamutbarlang

Az Óriás-jégbarlangban (Rieseneishöhl) 50 perces vezetett túra során közvetlen közelről csodálhattuk meg a különleges, varázslatos jégalakzatokat, melyeknek a színes, misztikus megvilágítás egészen meseszerű jelleget ad. A legszebb formációkat a Jégpalotában, a Parsifal-csarnokban és a Nagy Jéghegység fantázianevű termekben néztük meg, az utóbbi teremben egy 9 méteres óriási jéggömb a legfőbb látványosság.

jégbarlang

Az akusztikájáról is híres jégbarlangteremben egyszercsak egy koncert kellős közepén találtuk magunkat, fényekkel, hangokkal. Bámulatos volt, hatalmas élmény a gyerekeknek is, mert Ők már így fogyasztják ezt. Aztán a jégbarlangon keresztül vezető függőhídon sétálhattunk át és megnéztük a barlangba érkező vízzuhatagot. Lelket és szemet gyönyörködtető élmény, látni a láthatatlant, hisz mindez kívülről elképzelhetetlen. Csodálatos dolog, hogy a barlangászok ezt felfedezték és ahogy ezt turisztikailag megoldották.

Az itteni túra is kb. egy órás volt, amiben volt szintemelkedés bőven, kint és bent is.

Idő hiányában már nem tudtunk elmenni a harmadik barlangba, a Koppenbrüller-barlanghoz, de Ti ne hagyjátok ki!

Szó, ami szó itt már jólesett a felvonóhoz visszaérve az ottani étteremben meginni egy meleg italt és kicsit megpihenni, már csak azért is, mert még tervben volt a közelben lévő Hallstatt, kis ékszerdoboz település megtekintése, ahol ezrek fordulnak meg naponta a világ összes pontjáról, hisz annyira kedves és szép hely.

Szerencsénkre az eső szinte elállt, így még kicsit pancsolni is tudtunk a Hallstatti -tóban – no csak lábmosás volt inkább, mert csak 18 fokos volt –  megfűszerezve egy kis kacsa etetéssel és szemlélgetéssel, hisz olyan csodás, hogy ezt a tavat a hatalmas hegyek szegélyezik minden felől.

hallstatt

Pár perc múlva megérkeztünk Hallstattba, amit a turisták csak gyalogszerrel látogathatnak meg, így a városka körül elhelyezkedő parkolókban kell letenni a kocsit. Innen 10 perc séta a tó és a kisváros a színes házaival, ikonikus templomtornyával és a sétáló utcájával. Az UNESCO világörökség részét képező település alig 1000 lakossal bír, de mégis naponta ezrek látogatják meg, hisz olyan varázslatos atmoszférája van. Ez mindannyiunknak egy kellemes levezetés volt, mert kicsit belefáradtunk a kirándulásba, de pont így esett jól. Egy kis városnézés, egy finom kávé, egy isteni Apfelstrudel (helyi almás süti) és teljesnek éreztük a napunkat, akár esett, akár kisütött a nap, bőven lehet itt mit csinálni.

Kimaxoltuk ezt a napot, de itt akár 1-2 hetet is el lehetne tölteni kirándulással, programokkal, számos tó, kerékpár útvonal, várak és nem messze Salzburg város összes kulturális programja. Ezek közül jó néhányat mi is bejárunk majd.

Mielőtt nekiindulnátok, mindenképp nézzetek utána a programoknak, bár a helyszínen is mindenki készségesen segít, profin megszervezett idegenforgalmi szolgáltatásokkal találkoztunk mindenhol.

Az időjárást is fontos figyelni, mert annak megfelelően megy a felvonó, remélem Nektek lesz lehetőségetek a csúcsig eljutni, ahol még számtalan kirándulás, kilátó, állatsimogató, hütte vár Rátok!

hallstatt

Info:

www.austria.info

Extra tipp:

Csak extrém kalandokra vágyóknak! A barlangokban van lehetőség egy kalandos trekking túrára! Ragadja meg overallját, fejlámpáját és sisakját, és fedezze fel a barlangok belsejét a Dachstein Krippensteinen Salzkammergutban. Szűk folyosók, mászó átjárók és rengeteg adrenalin: izgalmas élmény a kitaposott ösvényen kívül garantált! Előzetes bejelentkezés szükséges!

• Felelős Szülők Iskolája
  • alapító, ügyvezető

Tibenszky Moni Lisa

2 gyermek édesanyja, újságíró, marketing-kommunikációs szakember, sportmentáltréner, life coach, a Felelős Szülők Iskolája alapító ügyvezetője

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.