A gyerekek kreativitásának fejlesztése 4 lépésben
Hiszek abban, hogy az iskola egyik legfontosabb feladata a gyerekek kreativitásának folyamatos fejlesztése és képzése. Minden gyermek kreatív, egészen addig ki is tud ebben teljesedni, amíg az oktatási rendszer vagy egy autoriter pedagógus meg nem nyirbálja, le nem nyomja.Balatoni József Jocó bácsi cikke.
Hisz mit várunk el egy diáktól: üljön, hallgasson, jegyzeteljen, tanuljon. Na, ez az, ami a kreativitást megöli és porrá zúzza. Nagyon fontos lenne az, ha minden tanár felismerné ezt, és mindenki tenne azért, hogy ne letörjük a gyerekek lelkesedését, hanem támogassuk, segítsük őket a kiteljesedésben.
Amikor eldöntöttem, hogy indulok a pályázaton, még nem tudtam, miként is kellene összeszedni mindazt a sok dolgot, amit az elmúlt években kitaláltam, véghezvittem. Végül elhatároztam, hogy írok egy listát – amolyan tanácsként – hogy mit tegyenek a pedagógusok annak érdekében, hogy maximálisan a gyerekek érdekében dolgozzunk.
- Alkalmazzunk változatos módszereket!
A mai gyerekeket annyi inger éri nap mint nap, hogy egy-egy módszer alkalmazása nem köti le őket hosszú távon, a frontális oktatás pedig még inkább nem. Rengeteg módszer áll a rendelkezésünkre, amit megfelelően variálva sokkal érdekesebbé, izgalmasabbá tehetjük a tanórákat. Gondolok itt az élménypedagógiára, a kalandpedagógiára, a játékpedagógiára, a kooperatív pedagógiára, a témahetekre és témanapokra. Ezeket akár minden órába bele lehet építeni és sokkal sikeresebb lehet a tanulási-tanítási folyamat.
A cikk folytatása a Családinet oldalán olvasható, kattints IDE.