• történelemtanár, pályaorientációs konzulens

Balatoni József

Balatoni József vagyok, történelemtanár. Budapesten, a XV. kerületi Kontyfa Általános Iskola, Szakiskola és Középiskolában tanítok 2013 óta.

Balatoni József vagyok, történelemtanár.  Budapesten, a XV. kerületi Kontyfa  Általános Iskola, Szakiskola és Középiskolában tanítok 2013 óta.  Gyerekkorom óta tanár szerettem volna lenni, a szak csak később körvonalazódott ki, mert sok minden érdekelt. Egy volt  a biztos: gyerekekkel szeretnék foglalkozni és valahogy másképp csinálni, mint a hagyományos. És erre megtaláltam a megfelelő helyet és a megfelelő módszereket is: ötvözöm az élménypedagógiát, a játékpedagógiát, a kooperatív pedagógiát, a drámapedagógiát és ezek sajátos egyvelegével tanítok. Célom, hogy ezek az újfajta szemléletek minél több helyre eljussanak, minél több pedagógus merjen változtatni, merjen másképp tanítani a hagyományos frontális oktatásnál. Alapelvem, hogy a diák minőségi időt töltsön el az iskolában, ahol érezze a fejlődését, érezze jól magát és megszeressen tanulni. Mert alapvetően az iskola egy nagyon jó hely. Tényleg. Csak meg kell nekik mutatni, mi is benne a jó és mitől lehet még jobb. Ez a cél, a többi az meg már jön magától, ha a diák szereti azt, amit csinál.

2015-ben létrehoztam a Jocó bácsi világa Facebook oldalt, mely egy év  alatt nagy sikert ért el. Az oldal vicces, megható és elgondolkodtató iskolai történeteket, szakmai véleményeket, pedagógiai hozzáállást tartalmaz, de megmutatja azt is, hogy milyen egy pedagógus szemszögéből egy-egy eseményt megélni, feldolgozni. 2016-ban ebből egy könyv is született, meglepő módon Jocó bácsi világa címmel. Ennek köszönhetően mára az „ország Jocó bácsija”, az „ország legnépszerűbb töritanára” címeket kaptam és rendszeresen hívnak televíziós műsorokba, rádiókba interjút adni, a véleményemet kikérni vagy egyszerűen csak bemutatni. Egy új faj, az úgynevezett celebtanár egyik első egyede vagyok, mégha a szó helyenként elég pejoratív is. Igyekszem jó értelemben, jó cél érdekében celebkedni, az meg nem akkora baj, ha közben élvezem és szeretem is csinálni.

Emellett 8 évig dolgoztam a Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciájában, előbb a pécsi régió vezetőjeként, majd már országos szinten külső szakértőként tevékenykedtem. A program hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű tanulók egyetemre bekerülésével, a beilleszkedés segítésével és a bentmaradás elérésével foglalkozik. Az én feladatom leginkább a szakmai képzések koordinálása, vezetése, országos rendezvények szervezése volt. Rendszeresen tartottam egyetemistáknak különböző tréningeket: kommunikáció, együttműködés fejlesztése, közösségépítés, önismeret, komfortzónából való kilépés, stb. Nagyon szerettem ezt is csinálni, mert szerintem tréningeket tartani szuper dolog.

Amint a bemutatkozásból kiderül, elég sokrétű tevékenységet folytatok és elég széles az életkori paletta, akikkel dolgozom. Hiszen egészen az 5. osztályostól a felnőttekig terjed ez a skála. A munkám ebből kifolyólag nagyon színes, izgalmas és változatos. De szerintem ez a pálya ettől igazán szép és ezért vallom, hogy tanárnak lenni igazán jó és menő dolog.

 

Minden évben alig ocsúdunk fel a karácsonyi hangulatból, a bejgli és töltött káposzta okozta kómából, a szilveszteri pezsgődurranásból, és máris

Jocó bácsi hetedik könyve épp egy olyan időszakban jelent meg, amit joggal nevezhetnénk a magyar pedagógia egyik legsötétebb korszakának. Amikor

Figyelemfelhívó segélykiáltás, jelzés és néhány konstruktív javaslat az oktatás megreformálására Rég, vagy talán soha nem látott összefogás jött létre az elmúlt

Az én időmben…napokig nem aludtam a tábor előtt annyira vártam Pedagógusként nagyon szeretek táborokat szervezni és táborokban lenni. Ez valószínűleg gyerekkoromból

Az iskolaválasztás egy nagyon nehéz feladat, hisz meghatározza a diák legaktívabb éveit, a középiskolai éveket, mely a személyiség kiforrásának egyik

A felvételi időszak mindig egy nagyon izgalmas, de megterhelő szakasz mind a diákok, mind a szülők, mind a tanárok számára.

Az iskolaválasztás egy nagyon nehéz feladat, hisz meghatározza a diák egyik legaktívabb éveit, a középiskolai éveket, mely a személyiség kiforrásának

Rohamtempóban és végérvényesen közeleg a 2021-es nyár vége, és ezzel ugyanilyen sebességgel közeleg a 2021-2022-es tanév kezdete is. Sokan nagyon

Hamarosan, január 23-án itt az általános iskolai élet egyik legnagyobb megmérettetése, a központi írásbeli felvételi. Abba most nem mennék bele,

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.