Coachok és pozitív kommunikáció az iskolában?
A kecskeméti Piarista Iskolában egy éve coachok dolgoznak a gyerekekkel. Az iskola vezetése így próbálja kezelni a figyelemzavart, a tanulási problémákat és az agresszív viselkedést. Már mutatkoznak az eredmények, volt, ahol mérhetően nőtt a tanulmányi átlag.
A coachok és a pedagógusok módszertani együttműködése mérhető javulást hozott Kecskeméten – erről számolt be a Forbes cikke.
Figyelemzavar, tanulási problémák, agresszív viselkedés, klikkesedés és bullying – nincs olyan iskola ma Magyarországon, mely ne találkozna ezekkel a problémákkal.
A legfrissebb adatok az UNICEF szeptemberben nyilvánosságra hozott nemzetközi jelentéséből olvashatók ki: minden negyedik gyereket bántalmaztak már az iskolában – szóval, vagy tettel. Arról, hogy mi áll ezeknek a problémáknak a hátterében, vagy éppen mi lehet a megoldás, nem igazán hallunk, és tény, hogy az intézmények kezében nagyon kevés forrás és eszköz van a változtatásra.
Úgy tűnik, a kecskeméti Piarista Iskola talált egy megoldást: bevitték a coachingot és a pozitív kommunikációt az iskolába – nőtt a tanulmányi átlag.
Hogy hogyan? Arról a forbes.hu cikkében olvashattok.