Tanulás újratöltve! Digitalizáció az oktatásban, és a finn modell

Tanulás újratöltve! Digitalizáció az oktatásban, és a finn modell

Október 25-én a budapesti Finn Intézet (FinnAgora) szervezésében több száz magyar tanárnak nyílik lehetősége arra, hogy a nemzetközi hírű finn oktatási modellel megismerkedjen a Tanulás Újratöltve! konferencián a Budapesti Music Centerben.

A konferencia célja bemutatni, hol tartanak a digitalizáció területén a kísérletek és reformok finn közoktatásban és, hogy milyen kihívásokkal szembesülnek a finn tanárok munkájuk során. Az esemény előadói: Kate Robinson nemzetközi oktatási tanácsadó, Pekka Peura középiskolai matematika-fizika tanár, több új értékelési módszer és digitális innováció kidolgozója, valamint Horváth Ádám, a Digitális Pedagógiai Módszertani Központ (DPMK) vezetője. A konferencia tanárok számára ingyenes, de regisztrációhoz kötött.

Finnország 2017-ben ünnepli önálló államiságának 100. évfordulóját. Emiatt és a tapasztalható hatalmas érdeklődés miatt is, a FinnAgora elhatározta, hogy a finn tudás egy részét a Tudás Újratöltve! konferencián kívánja átadni több száz, érdeklődő tanárnak és szakértőnek a Budapest Music Centerben október 25-én.

 A finn oktatási rendszer kialakításakor a 60-as években úgy döntöttek, hogy a finnek túl kevesen vannak ahhoz, hogy pazarolhassák az emberi erőforrást. Következésképp mindenkinek alanyi joga, hogy lehetőséget kapjon a jó minőségű tanulásra, ugyanaz a tudás érhető el az ország bármelyik pontján, bármelyik iskolában. Finnország egy fiatal ország, idén ünnepli önálló államisága 100 éves évfordulóját. Amit ezalatt az idő alatt elértek nagyrészt az oktatási rendszerüknek köszönhetik. A finn oktatási rendszer egy folyton fejlődésben levő, állandóan alakuló modell, amely teret ad a benne levők szabadságának. Alapja a magas színvonalú tanárképzés, a diákok szabadsága, az értékelés célja az egyéni fejlődés támogatása. Arról szól ez a konferencia, hogy hogyan lehet ezeket az elveket a 21. század értékeivel és trendjeivel összefésülni.” – jegyezte meg Bogdán Lilla, a FinnAgora ügyvezetője.

Az esemény meghívott előadói:

Kate Robinson nemzetközi tanácsadó, szakterülete a kreativitás és az innováció az oktatásban. Szenvedélyesen érdekli, hogyan lehet a fiatalok hangját hallhatóbbá tenni. Munkájáért az Oktatás Előmozdításának Kimagasló Közreműködője díjban részesült. Kate a stratégiai vezetője a HundrED-nek, amely a 100 éves finn függetlenség ünnepi programsorozatának hivatalos oktatási projektje. A HundrEd meggyőződése, hogy a hosszútávú, pozitív oktatási változások eléréséhez meg kell találni segíteni kell terjeszteni a hatékony innovációkat.

 

Pekka Peura finn pedagógus. Tíz éve tanít fizikát és matematikát. Az elmúlt nyolc év során létrehozott egy személyre szabott tanulási modellt, amely minden iskolában és minden tantárgy esetében használható. A részletek kidolgozása és a fejlesztés folyamatos, de a modell máris tanárok ezreinek munkájára volt hatással. Peura finn tanároknak tart továbbképzéseket arról, hogyan fejleszthetik ki saját tanítási módszereiket, és hogyan használhatják a számítógépet a személyre szabott tanulás során.

Horváth Ádám 2017-től a Digitális Pedagógiai Módszertani Központ (DPMK) vezetője. 2016-17-ben meghatározó szerepet vállal a kormányzat Digitális Oktatási Stratégiájának (DOS) kidolgozásában. 2017-ig az Informatikai, Távközlési és Elektronikai Vállalkozások Szövetségének (IVSZ) oktatásfejlesztési tevékenységét irányította. Szakmai érdeklődésének középpontjában a digitális tanulás nemzetközi szabványai állnak.

A konferencia programja itt olvasható.

  • Felelős Szülők Iskolája

Felelős Szülők Iskolája

A Felelős Szülők Iskolája 2010 óta működő aktív szakmai és civil közösség, mely keretén belül az ideális gyermeknevelésre, az „elég jól” működő családra és a felelős szülői attitűdre keressük a válaszokat.

Tovább

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.