Menni vagy maradni? – Beszéljünk az iskolaérettségről
Miért kell, hogy iskolaérett legyen egy gyermek?
Ahhoz, hogy a gyermek kudarcok nélkül nézzen szembe az iskolai kihívásokkal, nélkülözhetetlen az iskolaérettség. Ha az éretlenség következtében lemarad a kortársaitól, negatív tapasztalatokkal kezdi az iskolás éveit, szorongani, frusztrálódni kezd, esetlegesen megjelenhet elkerülő mechanizmusként az „ál-figyelemzavar”, amikor is a gyermek a figyelemzavar tüneteit produkálja. A gyermeket ért iskolai kudarcok, negatív hatások később az egész életére kihathat.
Hogyan válhat egy gyermek iskolaéretté?
Tévhit, hogy egy éretlen idegrendszerű gyermek spontán érés során iskolaéretté válik. Azonban ezt az érési folyamatot fejlesztő foglalkozással nagyon hatékonyan meg lehet segíteni.
Miben tudunk segíteni?
Egy egész délelőttöt átívelő komplex fejlesztéssel megtámogatjuk gyermeküket, hogy az iskolába menetelük zökkenőmentes legyen. Ehhez fejlesztésünk során megcélozzuk az iskolaérettség mind a három fő komponensét; a mozgásos funkciókat, az értelmi funkciókat, valamint apszichikus és szociális funkciókat. A foglalkozások során gyermekük megismerkedik egy mesével, melynek története végig szövi a fejlesztést, így játszva, önfeledten, igazi gyermekként sajátíthatják el az iskolaérettséghez szükséges funkciókat.
A cikk szerzője a Csodakapu Alapítvány, akikről itt olvashat bővebben.