Adventum Iskola
Összetartás, sokszínűség, családias hangulat, befogadó közösség – ezek a szavak jutnak a diákok eszébe elsőként, ha az Adventum Iskoláról kérdezik őket.
Intézményünkben az egyéni igények és képességek figyelembevételével segítjük tanulóinkat a világ felfedezésében és megismerésében. Legfőbb célunk, hogy rátaláljanak arra az útra, amelyen haladva hosszú távon is sikeresek lehetnek, és amelyért úgy érezhetik, hogy érdemes erőfeszítéseket tenniük.
Hogyan tanítunk?
Munkamódszerünk alapja az inkluzív oktatás, mely során lehetőséget biztosítunk a diákok egyéni tehetségének kibontakozására. Kis létszámú osztályokban készítjük fel őket az érettségire és a továbbtanulásra, valamint további csoportbontásokat alkalmazunk a tagozatos- és nyelvi óráinkon, hogy még több figyelmet kapjanak a számukra kulcsfontosságú tantárgyak tanulása során.
Nagy hangsúlyt fektetünk az önálló problémamegoldás, a logikus érvelési készség és az összeszedett véleményalkotás elsajátítására. A gyakorlatok önálló elvégzése, a feladatok megtervezése és azok megvalósítása mind-mind állandó és hangsúlyos részét képezik oktatási módszerünknek. Diákjaink a tanév során közös feladatokat is kapnak, melyek nemcsak ezeket a készségeket fejlesztik, hanem közösség-összekovácsoló erővel is bírnak.
Ebben segítségükre van fiatalos és segítőkész tanári karunk, akikhez nemcsak tanulmányi kérdésekben fordulhatnak tanulóink, hanem a mindennapi életük során felmerülő nehézségekkel is bizalommal kereshetik fel őket. Pedagógusaink egymással együttműködve nagy hangsúlyt fektetnek arra is, hogy támogassák a fiatalokat személyiségük harmonikus fejlődésében. Az osztályfőnökök tevékenysége sem korlátozódik pusztán az osztályfőnöki órákra és az osztálykirándulásokra, hiszen egyfajta “pótszülőként” folyamatos figyelemmel kísérik tanítványaikat a gimnáziumi éveik alatt. Iskolai közösségünknek a diákok, a tanárok és a fenntartó mellett a szülői közösség is a része.
Diákjainkat nyitottságra, konstruktív szemléletmód alkalmazására és hatékony tanulásra ösztönözzük, valamint a modern kor kihívásaira alkalmazkodóképességük fejlesztésével készítjük fel őket. Fontosnak tartjuk azt is, hogy reális énkép alakuljon ki bennük, ezért igyekszünk tanulóinkat helyes önértékelésre nevelni, segíteni őket a sikerek és kudarcok feldolgozásában, és megtalálni az értelmi és érzelmi oldal egészséges egyensúlyát. Hiszünk a játék személyiségformáló erejében.
Mit tanítunk?
Idegen nyelvek, természettudományok, informatika és művészet – ez az a négy alappillér, amire a legnagyobb hangsúlyt helyezzük munkánk során, és ezek alapján hoztuk létre iskolánk négy tagozatát is:
Nyelvi előkészítő tagozat – 4+1 év, maximum 15 fős osztályban
- Heti 15 angol óra
- Kommunikációalapú képzés
- Csoportbontás
- Interaktív oktatás
- Felkészítés a nyelvvizsgára
Informatika (digitális kultúra) tagozat
- Kis létszám, emelt óraszám
- Algoritmizálás
- Számítógépes grafikák
- Multimédia megoldások
- Táblázatkezelés, adatbázisok
- Prezentációs technikák
Művészeti tagozat
- Kis létszám, emelt óraszám
- Vizuális kultúra – képző- és iparművészet
- Művészettörténet
- Alkotási folyamat – elméletben és gyakorlatban
- Kreatív képességek és készségek fejlesztése
Természettudományos tagozat
- Kémia, fizika, biológia, földrajz emelt óraszámban, kis létszámú csoportokban
- Természettudományos érdeklődés kialakítása és fenntartása
- Kísérletek
- Kirándulások
- Terepgyakorlatok
Iskolánk diákjai a nálunk töltött idő alatt számos olyan kompetenciát, tapasztalatot és készséget sajátíthatnak el, mely a felnőtté válásuk és karrierválasztásuk során segítségükre lehet abban, hogy ráleljenek a számukra legmegfelelőbb útra.
Bemutatkozó kisfilm:
További információ: www.adventumiskola.hu