Egyetemi érzékenyítő kurzust indít közösen az Egyenlítő Alapítvány és az International Business School

Egyetemi érzékenyítő kurzust indít közösen az Egyenlítő Alapítvány és az International Business School

Egyetemi érzékenyítő kurzust indít közösen az Egyenlítő Alapítvány és az International Business School

A 2024/25-ös tanévben az Egyenlítő Alapítvány az IBS-sel közösen érzékenyítő egyetemi kurzust indít. A kurzus létrejöttét a Coca-Cola támogatja.

Az érzékenyítő kurzus a pályakezdés előtt álló fiataloknak szól, hogy jövendő karrierjük során keressék a diverzifikált munkahelyi közeget, álljanak ki a sokszínűség mellett, felismerjék és meg tudják oldani azokat a munkahelyi helyzeteket, amelyek sértik a nemet, etnikumot, származást, kulturális-, vallási- különbözőséget vagy fogyatékosságot.

 

A tananyagot, az Egyenlítő Alapítvány szakértői állították össze az Alapítvány szakmai, kutatási anyagaira alapozva. Az Alapítvány az elmúlt három évben nagyvállalati környezetben tartott érzékenyítő tréningeket, több mint 200 részvevőnek.

„Az IBS -sel indított érzékenyítő kurzus egy Pilot program. Célunk, hogy a többi egyetemen is része legyen a pályakezdő fiatalok képzésének. A vállalati közegben azt tapasztaltuk, hogy az érzékenyítés jól működik, hosszú távon beépül a céges kultúrába. Azt gondolnánk, hogy azt kell megtanítani, hogyan kezeljük a minket vagy a környezetünkben lévőket ért atrocitásokat. De első lépésként fel kell tudnunk ismerni ezeket a helyzeteket a magunkban rejlő vagy minket érő rejtett előítéleteket, csak utána tudunk vele hatékonyan valamit kezdeni” – osztotta meg tapasztalatait Heal Edina, az Egyenlítő Alapítvány elnöke.

„A rejtett előítéletekkel való foglalkozás, ezek tudatosítása, racionálisan és emberileg is jobb munkahelyi döntéseket eredményez. Nő a munkatársak közötti kollaboráció, együttműködési hajlam. Megtanulják kezelni és szeretni a különbözőségeket és nem ellenállni neki” – osztja meg gyakorlati tapasztalatait a szakember.

Magyarország legismertebb munkahelyi egyenlőséggel foglalkozó közhasznú alapítványa, az Egyenlítő alapítvány 12. alkalommal rendezte meg konferenciáját az idei nemzetközi nőnapon, ahol a kurzus elindulását bejelentették. Az idei konferencia közös gondolkodásának alapja a gyermekeink jövője volt.

 

Egyetemi érzékenyítő kurzust indít közösen az Egyenlítő Alapítvány és az International Business School

 

„Folyamatosan teszünk azért, hogy jobb helyen legyenek a gyermekeink. Az IBS hallgatóinak 70%-a külföldi, multikulturális közegben tanulunk és tanítunk, heterogén a hallgatói sereg, a különbözőség a mindennapjaink része. Ezért is gondoltuk fontosnak a kurzus elindítását. Mindig lehet gyakorlatiasabban, konkrét példákkal megmutatni a valóságot, ebben találtuk meg az Egyenlítő Alapítványt, tapasztalt partnerként. Nálunk elfogadásban és békében egymás mellett ülnek azoknak a nemzeteknek a gyermekei, akik a globális nagypolitikai színtéren egymás ellenfelei. Bízunk benne, hogy ez a kurzus még inkább hozzásegíti őket a hétköznapi életben felmerülő, különbözőségekből adódó problémák megoldására” – mondta Rácz Márton, az International Business School rektorhelyettese.

„A Coca-Colánál a sokszínűség, a méltányosság és a befogadó szemléletmód alapértékeink közé tartoznak. Márkakommunikációnkban és munkáltatóként is inspiráljuk és támogatjuk a befogadó szemléletmódot. Különösen fontosak azok a törekvéseink, amelyekkel a kollegáinkat szeretnénk támogatni abban, hogy egyenlő esélyekkel induljanak az egyes munkakörökben – kortól, nemtől, származástól, kulturális hovatartozástól függetlenül. Nagyon örülünk, hogy lehetőségünk van most egy olyan programot támogatni, amelynek célja, hogy a sokszínűség és az egyenlőség eszméjét az egyetemista generációhoz juttassa el. Bízunk abban, hogy a programban részt vevők hasznos készségekkel lépnek majd a munkaerőpiacra” – tette hozzá Szalóky Tóth Judit, a Coca-Cola magyarországi vállalati kapcsolatok, kommunikációs és fenntarthatósági igazgatója.

 

Egyetemi érzékenyítő kurzust indít közösen az Egyenlítő Alapítvány és az International Business School

 

 

Az Egyenlítő Alapítványról:

Az Egyenlítő Alapítvány közössége olyan magánemberekből és szervezetekből áll, akik szakértelmükkel, kapcsolataikkal a magyarországi munkahelyi esélyegyenlőség megteremtéséért dolgoznak. Célja, hogy olyan pozitív változásokat indítson el Magyarországon, amelyek eredményeként növekszik a nők és más, a vezetésben ma még alulreprezentált társadalmi csoportok elfogadottsága a munkahelyeken. Számos kutatás igazolja, hogy ez az egész társadalom számára gazdasági, pénzügyi és jóléti előnyökkel jár, amelyek jobb kiaknázása egész Magyarország közös érdeke.

 

Az International Business School-ról:

Az IBS népszerű alap- és mesterképzéseket kínál üzleti, menedzsment, pénzügy, pszichológia, IT és diplomácia területeken brit és magyar vagy ír és magyar kettős diplomákkal. Stratégiai partnereivel, a University of Buckingham-mel és a Dublin Business School-lal együttműködésben abban segít a hallgatóknak, hogy flexibilis, motivált és innovatív szakemberekké váljanak, akik kiválóan teljesítenek a kihívásokkal teli nemzetközi üzleti környezetben. Az IBS öt kontinens több mint nyolcvan országából vonzza a hallgatókat, így valóban nemzetközi közeget kínál azoknak, akik globális tapasztalatra vágynak. A tanterv gyakorlat alapú, az oktatók a szakmából érkeznek, és az oktatás kizárólag kis csoportokban valósul meg, külföldi tanulási opcióval és céges gyakornoki lehetőséggel, így az IBS ideális azoknak, akik személyre szabott és gyakorlatorientált felsőoktatási képzést keresnek. Az IBS magasabb szintű MBA és PhD programjai ugyancsak a világ minden tájáról vonzzák a szakembereket és a diákokat.

 

A Coca-Cola Vállalatról:

A Coca-Cola Company (NYSE: KO) teljes üdítőitalportfóliót gyártó vállalat, amely termékeit a világ több mint 200 országában forgalmazza. A vállalat célja, hogy felfrissítse a világot és változást idézzen elő. Portfóliónk márkái közé tartozik a Coca-Cola, a Sprite, a Fanta, és a Kinley üdítőitalok. A hidratáció, sport, tea és kávé márkák magukban foglalják a Naturaquát, a smartwatert, az Aquariust, a Römerquellét, a Powerade-et, a Fuzetea-t és a Costát. A táplálkozással kapcsolatos italmárkánk a Cappy. Folyamatosan alakítjuk portfóliónkat, csökkentjük termékeink cukortartalmát, és innovatív termékeket vezetünk be a piacra. Jelentős erőfeszítéseket teszünk annak érdekében, hogy pozitív hatással legyünk az emberek, a közösségeink életére és a bolygónkra az italgyártás során felhasznált víz visszapótlásával, és a csomagolóanyagok újrahasznosításával, fenntartható forrásokkal kapcsolatos gyakorlatokkal és teljes ellátási láncunkban szénkibocsátás-csökkentéssel. Palackozó partnereinkkel közösen több mint 700 000 embert foglalkoztatunk, így világszerte gazdasági lehetőségeket biztosítunk a helyi közösségeknek. További információért látogassa meg a www.coca-cola.hu és a www.coca-colacompany.com oldalt, és kövessen minket Facebookon és Instagramon.

 

 

  • Felelős Szülők Iskolája

Felelős Szülők Iskolája

A Felelős Szülők Iskolája 2010 óta működő aktív szakmai és civil közösség, mely keretén belül az ideális gyermeknevelésre, az „elég jól” működő családra és a felelős szülői attitűdre keressük a válaszokat.

Tovább

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.