
Verbális fejlesztés I. – A tárgyak, testrészek, cselekvések megnevezése
A szóbeli fejlesztés rendkívül sokrétű feladat, magában foglalja a hallott szövegértés, a megnevezés, a szókincs, a nyelvhelyesség… stb. fejlesztését. Sorozatunkban ezekhez mutatunk be játékokat.
Öltöztetőbaba
Eszközök
- filctábla
- filcbaba
- ruhadarabok
- időjáráselemek filcből
A játék menete
Alapvető ruhadarabokat, időjáráselemeket készítünk elő, időjárás szerint csoportosítva egy-egy tálcára (például nap ? póló, szoknya vagy rövidnadrág, papucs; felhők, szél ? pulóver, hoszszúnadrág, cipő; eső ? esernyő; hó ? kabát, sapka, nadrág, csizma). Az óvónő felrakja a táblára az időjáráselemet, megnevezi azokat, a gyermek ennek megfelelően felöltözteti a babát, megnevezi a ráadott ruhadarabokat. (ruházat verbalizálása, alaklátás, formaállandóság, szem-kéz koordináció, vizuális-auditív-verbális keresztcsatornák)
Most mutasd meg!
Eszközök
nincs különösebb eszközigénye
A játék menete
Az óvónő megnevez egy ismert cselekvési formát, a gyermek elmutogatja azt. (cselekvések verbalizálása, kinesztetikus memória, vizuális-kinesztetikus-verbális keresztcsatornák, szókincsbővítés)
Hol áll a fejem?
Eszközök
- zsírkréta
- grafitceruza
- csomagolópapír
A játék menete
A gyermeket grafitceruzával körberajzoljuk, körvonalazzuk a ruházatát. Az óvónő kérdései alapján a gyermek zsírkrétával lerajzolja, körberajzolja és kiszínezi. (Hol a fejed/a szemed…stb.? Rajzold le! Milyen színű? Színezd ki!) (testrészek ismerete, verbalizálása, szem-kéz koordináció, auditív-vizuális-verbális keresztcsatornák)
Forrás: ovonok.hu