Folytatódik az előadássorozat! – Ingyenes online STEAM-webinárium pedagógusoknak
Folytatódik a webinárium-sorozat! Szeretettel várunk benneteket a STEAM Szimpózium harmadik alkalmára, ahol ismét olyan szakemberektől tanulhattok, akik nap mint nap dolgoznak azon, hogy a természettudományok izgalmasabbak, érthetőbbek és élményszerűbbek legyenek a diákok számára.
Ezen az alkalmon négy különböző nézőpontból mutatjuk meg, hogyan lehet a STEAM-et vonzóvá tenni a fiatal korosztály számára.
December 4. | 16:00–17:30 | Online
Ezen az alkalmon négy különböző nézőpontból mutatjuk meg, hogyan lehet a STEAM-et vonzóvá tenni a fiatal korosztály számára.
Ez az esemény neked szól, ha:
- szeretnéd frissíteni a módszertanodat,
- kíváncsi vagy már kipróbált, működő jó gyakorlatokra,
- szeretnél kapcsolódni hozzád hasonlóan lelkes tanárokkal.

🎙 Előadóink és témáik
🔹 Dr. Molnár Kristóf
Docens, Semmelweis Egyetem, STEMüveg program
A STEMüveg önkéntes edukációs program célja, hogy a 9–10 éves gyerekek érdeklődését újra felébressze a természettudományok iránt. STEMüveg program olyan egyszerű, otthon is újraalkotható kísérleteket mutat be, amelyekkel minden gyerek közel kerülhet a „felfedezés öröméhez”.
🔹 Dr. Angyal Zsuzsanna
Vezető mestertanár, ELTE TTK, Környezettudományi Centrum
Zsuzsanna bemutatja a Z-szak néven ismert, teljesen új megközelítésű természettudomány-környezettan tanárképzést, amely integrált, interdiszciplináris szemléletben készíti fel a jövő tanárait. Hogyan lehet a biológiát, kémiát, fizikát, földrajzot és környezettudományt egységes, rendszerszintű gondolkodásban tanítani? Előadásában gyakorlati példákat és friss tapasztalatokat hoz.
🔹 Dr. Paszternák András
Élményközpont tudománykommunikációs vezetője, Csodák Palotája
Előadásában összegzi a Csodák Palotája új, tematikus STEAM-foglalkozásainak első hónapjait.
Hogyan lehet egy tudományos élményközpontból inspiráló tanulási terepet formálni?
Milyen STEAM-eszközök működnek a legjobban óvodás és általános iskolás csoportoknál?
🔹 Fodor Attila
Villamosmérnök, Óbudai Egyetem, STEAM Iroda
Munkájának középpontjában a STEAM szemléletű oktatási innovációk és a játék alapú tanulás (GBL) módszertani fejlesztése áll. Egy nemzetközi kutatási projekt keretében olyan GBL-t támogató oktatási eszközt hoztak létre, amely a világ legnagyobb példányszámban értékesített videójátékához készült egyedi modifikáció formájában. Jelenleg ezt a megoldást továbbfejlesztik: céljuk, hogy egy nyílt, közösségi fejlesztésre épülő platformmá és egy globálisan is használható oktatási ökoszisztémává váljon.

💡 Miért érdemes csatlakozni?
- Gyakorlati példákat kaptok, amelyeket akár másnap beépíthettek a tanításba
- Inspiráló szakemberekkel találkozhattok,
- Lehetőség STEAM-kapcsolatok építésére.
👉 A részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött. Regisztráció ITT.

További információk a STREAM IT-ről:
A STREAM IT nemzetközi program célja, hogy népszerűsítsük a STEAM módszereket az oktatásban és hogy csökkentsük a STEAM oktatásban, kutatásban és innovációban fennálló tartós nemi egyenlőtlenségeket.
(STEAM=Science, Technology, Engineering, Art&Craft, Math)
Magyarországon a HÉTFA Kutatóintézet és a Nők a Tudományban Egyesület (NaTE) közösen Inspirációs Hub (National Inspiration Hub) néven egy online hálózatépítő csoportot indít el pedagógusoknak, kutatóknak és a nem-formális oktatás területén dolgozó szakembereknek.
Az Inspirációs Hub céljai:
- Egy online hálózatépítõ csoport létrehozása bármilyen természettudományos, STEAM tantárgyat oktató, programot vezető tanárok és közösségek számára a kapacitásépítés érdekében.
- Olyan tevékenységek szervezése, amelyek lehetőséget nyújtanak a szaktudás, a tapasztalatok és a tanulságok megosztására és cseréjére, esetlegesen átadható jó és legjobb gyakorlatok bemutatására, valamint a projekt eredményeinek és eseményeinek népszerűsítésére a projekten túlmutatóan is.
- A közösség fókuszában a „STEAM módszerek“ népszerűsítése és a „társadalmi nemi szempontok érvényesítése az oktatásban“ lesz.
Az Inspirációs Hub részeként webináriumokat szervezünk, amelyek arra szolgálnak, hogy elősegítsék a STEAM tanárok és közösségek közötti együttműködést, és teret biztosítsanak az egymástól való tanulás lehetőségének.






