Alvás, alvás, alvás!

Alvás, alvás, alvás!

Az édesanyák sokkal kevesebbet alszanak, mint amennyit kellene. A Gyereketető blog szerzője most olyan tippeket mutat, amelyekkel tehetsz azért, hogy a gyermekeid többet aludjanak!

Íme tehát 5 működő stratégia a gyereketeto.hu oldal szerzőjétől, hogy a gyermekeid többet aludjanak!

1. Fektesd le időben aludni!

Ha a gyermeked rendszeresen azonos időben fekszik le aludni, és nagyjából azonos időben ébred reggelente, az nagy ajándék! Sajnos pont ez az, ami sok esetben nem működik. Legtöbbször az a felállás, hogy este késöbb alszanak el, mint szeretnénk, reggel pedig alig tudjuk kiszedni őket az ágyból, pedig indulni kellene oviba, iskolába. Hétvégére pedig belejönnek a korán kelésbe, és már hatkor kukorékolnak a reggeliért!

Az édesanyákat arról a legnehezebb meggyőznöm, hogy fektessék le a gyerekeket korábban.

sokan azt gondolják, ha este 10-kor fekszik le egy gyerek, és reggel 6-kor ébred, akkor ha este 8-kor teszik le aludni, hajnali 4-kor fog ébredni.

Pedig ez nem így van.

Kutatások bizonyítják, hogy ha későn kerül ágyba egy gyerek, akkor álmos, nyűgös, túl van pörögve, és nehezebben fog elaludni. A gyerekek – és mi, felnőttek is, akkor alszunk el könnyebben, amikor még nem vagyunk teljesen kimerülve.

Sokszor hallom, hogy este 8-kor azért nem fektetik le a gyerekeket aludni, mert akkor van együtt  acsaléd, akkor kezdenek neki a vacsorának vagy az esti rutinnak. Ez teljesen érthető álláspont, de ettől még igaz az is, hogy a gyerekek biológiai szükséglete az lenne, hogy 8 óra körül lefeküdjenek aludni.

2. Legyen egy kialakult rutinja az elalvásnak!

Ezt a rutint már első naptól kezdve csinálhatod – minél előbb kezded el, annál hamarabb megszokja a baba! Fontos, hogy ez az esti rutin ne tartson nagyon sokáig, kb 30-40 perc az ideális. Ha túl rövid, nem fog tudni lenyugodni, ha túl hosszúra nyúlik, akkor könnyen felpörög újra. Az elalvás rutinja egyébként nálunk, felnőtteknél is nagyon fontos!

3. Tanítsd meg egyedül elaludni!

Igazából az lenne a legjobb, ha nem is szoktatnánk rá  a gyermekünket arra, hogy segítsggel aludjon el.

Ismertem olyan gyerkőcöt, akit még 3 évesen is el kellett vinni egy autóútra, hogy elaludjon, és félig kábán tették be minden nap az ágyába. Vagy gyakrabban előforduló helyzet, amikor az anyuka haját simogatva alszik csak el. Aztán amikor kistesó született, és anya nem volt otthon, teljesen sokkos állapotba került a gyerkőc, mert egyszerűen nem tudott elaludni este!

Amennyiben valami speciális módja van az elalvásnak, minél előbb keress megoldást arra, hogyan szoktatod le róla! Sajnos a legtöbbször nincsenek gyengéd módszerek a leszoktatásra – ezért legjobb, ha már azt sem engedjük, hogy rászokjon. Ilyenkor talán az a legjobb, ha engedjük az adott dolgot csinálni, de nem engedjük, hogy ezen aludjon el. Például egyre csökkenő ideig csavargathatja a hajunkat, de csak addig, amíg nem alszik el rajta.

4. Ne hagyd magára!

Amikor próbálunk egy helyes alvási szokást kialakítani, fontos, hogy ne hagyjuk magára, hanem legyünk jelen. Nyugtassuk meg őt, maradjunk mellette, de ne engedjük, hogy a hajunkat tekergesse! (ez persze egy példa) A család struktúrája, életszemlélete szerint válasszunk megoldást! Lehet, hogy eleinte úgy gondoltad, nálatok külön szobában alszik majd a gyerkőc, de az éjszakai nyugalom érdekében mégis jó megoldás, ha egy darabig megosztjátok vele a hálószobát. Ez lehet, hogy jobb megoldás annál, hogy az édesanyja benn gubbaszt nála fél órát, míg elalszik, és közben a haját tekergeti…

5. Az alvás helye legyen állandó!

Nagyban segíti a rendszeres alvást az is, ha a gyermek egyetlen helyen alszik. Tehát ebéd után ugyanott, ahol éjjel. Ha gyakran szükséges máshol aludnia, például nagyszülőknél, akkor érdemes bevezetni egy átmeneti tárgyat az alváshoz, ez sokat segít abban, hogy máshol is biztonságban érezze magát az éjszakai alváshoz.

Felelős Szülők Iskolája
  • Felelős Szülők Iskolája

Felelős Szülők Iskolája

A Felelős Szülők Iskolája 2010 óta működő aktív szakmai és civil közösség, mely keretén belül az ideális gyermeknevelésre, az „elég jól” működő családra és a felelős szülői attitűdre keressük a válaszokat.

Tovább

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.