Nem tud aludni a kicsi? Így segíts neki!

Nem tud aludni a kicsi? Így segíts neki!

A legtöbb kisgyermekes anyuka találkozott már azzal a szituációval, amikor a gyerkőc nyűgös, nem tud aludni, szinte lehetetlenség álomra ringatni. Sok magyarázata lehet a jelenségnek, de tudományosan is megindokolható, és a jó hír az, hogy van rá megoldás is!

Az alvásszakértők szerint a kicsik alvási szokásaira is hatással van a genetika; hiszen léteznek reggeli kakas és éjjeli bagoly-típusú emberek is. Ezen viszonylag kevésbé tudunk változtatni, azonban egy másik, alvást befolyásoló tényezőn igen: ugyanis egy bizonyos hormon, a melatonin termelődése kedvezően hat a pihenésünkre. A melatoninnak ugyanis kritikus szerepe van az ébrenlét és az alvás periódusainak szabályozásában.

Hogyan tudjuk természetes módon, pozitívan befolyásolni gyermekünk szervezetének melatonin-termelését?- ennek járt utána a babanet.hu cikke.

Ezzel segíthetsz neki aludni

1. Húzd el a függönyt

a gyerkőc szobájában, amint ő felébred, és sötétíts be, amint elkezd lemenni a Nap. A melatonin termelődése a fény csökkenésével indul meg, így a legjobb, ha ehhez próbáljuk igazítani a gyerkőc napi ritmusát is. Redőny, reluxa vagy egyéb sötétítő rendszerek beszerelése remek segédeszköz lehet!

2. Irány a friss levegő!

Amilyen gyorsan csak lehet, tereld ki reggel a természetes fényre a picit, hiszen az esti melatonin termelődést, a nap közbeni minél több fény „begyűjtése” is segíti. Az ebédet előzze meg egy ötperces kinti séta: ez szintén támogatja a pici biológiai órájának normál működését – főleg, ha rendszeres szokássá válik.

3. Ne hagyd, hogy tévét nézzen a lurkó, a lefekvés előtti másfél órában

– vagy egyéb kütyüt nyomkodjon-, mert a szerkezet által kibocsájtott fény riadót fúj az agynak; ébrenlétre ösztönzi azt, így a melatonin termelődés nem kapcsol be, hiába sötétedett már be odakint.

4. Tejtermék

Nem véletlen alakult ki az a szokás, hogy lefekvés előtt egy pohár tejjel kell zárni a napot; hiszen a tej és vele együtt az összes többi tejtermék – azon kívül, hogy kalciumot és egyéb hasznos, a fejlődést elősegítő ásványi anyagokat tartalmaz – remek forrása egy tripofán nevű aminosavnak, ami serkenti a melatonin termelődését.

Reméljük, a babanet.hu tippjeivel nemcsak a kicsi válik kipihentebbé, hanem Te is! Szép álmokat!

Felelős Szülők Iskolája
  • Felelős Szülők Iskolája

Felelős Szülők Iskolája

A Felelős Szülők Iskolája 2010 óta működő aktív szakmai és civil közösség, mely keretén belül az ideális gyermeknevelésre, az „elég jól” működő családra és a felelős szülői attitűdre keressük a válaszokat.

Tovább

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.