Blog

Amikor beiratod a gyerekedet edzésre, különórára, akkor eszedbe jut, hogy utána kellene nézned az edző munkamódszerének, az egyesület működési elveinek, ami a gyerekekkel való bánásmódot illeti? Az iskolai pedagógiai munkát lassan mindenki ellenőrzi, megkérdőjelezi. Kap egy rossz jegyet a gyereked, nem értesz vele egyet, kérdőre vonod a tanárt. Ám amikor ugyanazzal a gyerekkel üvölt az edző a pálya szélén, esetleg megalázza mások előtt egy versenyen, te egyetértesz, mert miért nem akarja jobban az a kölyök.

Diabétesz szülői konferencia, kiállítás és családi programok az 1-es típusú diabétesz jegyében

Október 26-án, szombaton ünneplik a Szurikáta Alapítvány 10. szülinapját Szurikáta Családi Nap keretében  azok körében, akik szolgáltatásaikkal, termékeikkel azon dolgoznak, hogy a diabéteszes gyermekek – betegségük ellenére – szép gyermekkort, egészséges és teljes életet tudjanak élni.

Az országos eseményre résztvevőként az 1-es típusú diabéteszes gyerekek családjait, pedagógusait, 1-es típusú diabéteszes felnőtteket és egészségügyi szakembereket várnak a fővárosba.

 

A kormány az emelést két lépcsőben tervezi megvalósítani: először 2025 júniusában, majd 2026 januárjában növelik az adókedvezmény mértékét.

A gyermekek után járó SZJA-kedvezmény 1 év alatt, de két részletben emelkedik majd: 2025 júniusától 50 százalékkal, 2026-tól pedig további 50 százalékkal - jelentette be Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter a Kormányinfón, kormány 21 pontos gazdasági akciótervének ismertetése során.

 

Az elmúlt évek nemzetközi felmérései, mint például a PISA tesztek, aggasztó képet festenek a magyar diákok szövegértési készségeiről. A PISA eredmények azt mutatják, hogy a 15 éves diákok 25%-a nem képes értelmezni a mindennapi élet szempontjából releváns szövegeket, funkcionális analfabéta, azaz technikailag képesek olvasni, de a szövegek tartalmát nem, vagy csak alig értik meg. Ez hosszú távon komoly problémákat okozhat más tantárgyak megtanulásában és végső soron munkaerőpiacon való elhelyezkedésben.

Megjelent Fegyverneki Gergő Digi Dili az iskolában című könyve

Módszertani ötletek és NET –KRESZ a digitális világ felfedezéséhez

Mi az a BeReal, és miért szelfiznek állandóan? Hogyan lehetne témazáró előtt motiválni az ingerfaló Z generációt, amikor a TikTok jobban érdekli, mint az időmértékes verselés? Meddig játék a játék és hol kezdődik a függőség? Hol van az online – offline egyensúly? Hogyan lehet kiszállni az online zaklatásból?

Kérdések, amelyek nap nap sorjáznak. A digitális világot másképp élik meg a gyerekek, mást éreznek a szülők, megint más kihívásokkal találkoznak a pedagógusok. Sok esetben pedig elképzelni sem tudjuk mit csinálnak a gyerekek az interneten. Hatalmas a felnőtt társadalom felelőssége a digitális tudatosságra nevelés kapcsán, pedig gyakran mi is elveszettnek érezzük magunkat.

Csak 10 perc csönd kell

Délután 2 óra körül van. Sétálsz végig a folyosón kezedben a tankönyveid, válladon a laptop táskád és úgy érzed, hogy semmi másra nem vágysz, mint hogy most 10 percig ne szóljon hozzád senki. Csak szeretnéd megenni az ebédedet, csöndben, némán magad elé bámulva. Zsong a fejed, fáj a tüdőd a sok beszédtől és kell néhány perc, hogy összeszedd magad. Pedig ez egy átlagos nap a 6. órádban egy olyan osztállyal, ahol még sokan sincsenek, viszont az átlagnál többen küzdenek figyelemzavarral, tanulási nehézségekkel. A közös munka minden perce elkeseredett harc a figyelemért. Résen kell lenned, mert bármelyik percben eszkalálódhat egy konfliktus az egyébként kora délutánra már teljesen kimerült gyerekek között. Persze figyelned kellene azokra is, akik átlagosak, vagy éppen az átlagnál jobb képességűek. Tehát haladnod kellene velük, mert nekik is joguk van a zavartalan és hatékony tanuláshoz, miközben az osztály nagyobbik részét próbálod egyetlen feladatban benntartani legalább 4-5 percig. Ha még valaki nem látott ilyen órát, akkor valahogy úgy kell elképzelni, mint ha a szombat reggeli nyüzsgő piacon szeretnél előadást tartani a tér közepén. Egy ilyen óra megtartása ilyenkor már lehetetlen küldetés. Arról nem is beszélve, hogy módszertanilag nem vagyunk felkészülve arra, hogy az ADHD-s és egyébként más tanulási nehézséggel küzdő tanulókat jól tanítsuk. Pedig számuk ma már meghatározó az intézményekben.

  Edison Platform SNI Suli

Nemes cél érdekében állt össze a Mentőalapítvánnyal a magyar mémlegenda

Közös edukációs kampányt indított az Országos Mentőszolgálat Alapítvány és Arató András, vagyis Hide the Pain Harold. A világszerte ismert magyar mémlegenda a tőle megszokott humorral ötvözve ismert slágerekre mutatja meg az újraélesztés helyes módját. A cél, hogy felhívják a figyelmet a laikus újraélesztés fontosságára, hirtelen szívhalál esetén az első 3-4 perc ugyanis létfontosságú, és a másodpercenkénti két mellkasnyomás életet is menthet.

 

Az iskolai közösségépítés kulcsfontosságú szerepet játszik a diákok fejlődésében és jólétében. Egy összetartó osztály, ahol a diákok biztonságban érzik magukat, jelentős hatással van a tanulási eredményekre és a személyes kapcsolatokra is. Az OTP Bank idén is meghirdette az OTP Class Pályázatot, melynek célja, hogy támogatást nyújtson olyan iskolai projektekhez, amelyek elősegítik a közösségek megerősítését és az iskolai környezet fejlesztését. A diákok ebben a programban nemcsak pályázni tanulhatnak meg, hanem az iskolai és közösségi életben való aktív részvétel fontosságát is megtapasztalhatják.

 

A felvételikre készülni nem csupán a tantárgyi tudás elsajátításáról szól – sokkal inkább arról, hogy a gyerekek képesek legyenek kezelni a kihívásokat, hatékonyan tanuljanak, és nyugodtan, magabiztosan nézzenek a vizsgák elé. Éppen ezért a TURBÓ őszi felvételi előkészítő több, mint egy egyszerű felkészítő: olyan alapvető készségeket fejleszt, amelyek nemcsak a sikeres felvételihez, hanem a mindennapi élethez is elengedhetetlenek.

A mai oktatási rendszer problémái között valahogy nagyon keveset beszélünk arról, hogy egyáltalán tudnak-e tanulni a gyerekek? Mert valljuk be, teljesen mindegy milyen átalakított tananyaggal bombázzuk őket, ha sem a régi, sem az új NAT szerinti tananyagot nem képesek elsajátítani, pláne nem alkalmazni azt. Beléjük erőltetnénk a tananyagot, de mint amikor kisgyerekként makacsul összeszorították a szájukat a főzelékkel teli kanál előtt és hiába mondtunk, ígértünk nekik bármit, az a főzelék bizony aznap nem fogyott el. Pont így vannak a tananyaggal is. Emögött viszont a dac és ellenálláson túl gyakran a tanulás tudásának hiánya áll. A legújabb tankönyvek ugyan szánnak ennek néhány oldalt, de sem a lényeget nem adják át, sem igazán jó technikákat nem ajánlanak. Szóval jelenleg a problémafelismerés és próbálkozás szintjén vagyunk, ami nem igazán támogatja, hogy a gyerekek rájöjjenek egyéni stílusukra és kialakítsák tanulástechnikájukat, vagyis azt, ahogy nekik jó és hatékony. Márpedig az a gyerek, akinek gyötrelem a tanulás, az minden alkalmat megragad, hogy megússza azt. És már el is buktuk azt, hogy motiváltan vegyen részt az óráinkon.

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.