Blog

Divatos jelenség a selfie-zés, van, aki csak néha készít egyet-egyet, míg van, aki napjában több százat is csinál. Van, aki csak otthon csinálja őket és van olyan is, aki egészen extrém helyzetekben vagy drámaian meggondolatlan módon, például egy veszélyes élő állattal vagy lőfegyverrel pózolva, vezetés közben, vagy egy kilátó esetleg híd biztonsági korlátján átmászva próbál sikeres selfie-t készíteni.
Napi tizenöt perc meseolvasás két év előnyt jelent a kortársakhoz képest. Akár már az anyuka hasában lévő magzatnak is érdemes felolvasni verseket. A már pár hetes kortól használható, adott korosztály számára készült könyvek segítségével akár másfél-két év előnyre is szert tehet gyermekünk kortársaihoz képest az iskola első évére.
artistic-2063_960_720Melyik iskolát válasszam a leendő 7 évesemnek? A tanító nénit nézzem, vagy a módszert? Közel legyen, vagy utazzunk 8 évig naponta fél órákat reggelente? Ki segít, melyik tanulmányt olvassam el, ki mondja meg a tutit? A zene legyen a fontos, vagy a nyelv, esetleg a sport? 5 pont, leendő elsős anyukáknak, hogy felesleges túlizgulni a kérdést, így is, úgy is megtanul írni, olvasni, számolni. A lényeg:  a magabiztosság, a nyugalom,  és a bizalom!  
  1. Engedd el a gyereket!
Könnyű azt mondani. Hogyan engedjem el, mikor még csak most született? Nemrég még pelenkáztam, velem aludt, gondosan megválogattam a barátait, sőt még az óvodát is nagyon nehezen találtam meg. Hogyan engedjem el egy ismeretlen közösségbe, ahol egyedül kell helytállnia, ahol egyedül kell megvívnia a mindennapi harcait, ahol magának kell megtalálnia a barátokat? Nem lehetne, hogy még egy évet óvodába járjon? Talán akkor felkészülnék időben!  
  1. Bízz a rendszerben!
Milyen rendszerben bízzak? Hogyan tanítanak, mi alapján? Miért kell egy elsős gyereknek majd annyi lecke, különóra? Vajon biztos megtanul majd  írni, olvasni, számolni? Tudom, nálam okosabbak, tapasztaltabbak bíztatnak, hogy csak jó lesz, s még egy elsősnek  sem okozott ez problémát . De mi van, ha már tud írni, sőt kiválóan olvas? Akkor majd unatkozni fog az órákon?  
  1. Majd a tanító néni segít!
Igen tudom, a bizalom a legfontosabb, s én bízok is, de valóban át fogja–e reggelente karolni, ha épp sírni van kedve? Bíztatja-e, ha elront valamit, vagy nem helyesen számolta ki? Fog-e neki segíteni, hogy jól megtanuljon olvasni, írni, számolni! Miért ne tanulhatna inkább itthon? Én sokkal jobban ismerem, s értem a gyerekem nyelvét! A cikk folytatása itt olvasható.
"A játékot még az emberiség történelmének legsötétebb korszakaiban is a gyerekek elidegeníthetetlen jogának tekintették. Manapság azonban olyan nagy a nyomás felülről (a mindenkori kormányok és nemzetközi teljesítménymérések felől), hogy az iskolában egyre kevesebb idő jut az olyan készségtárgyak elsajátítására, amelyekben a matematikai és nyelvi kompetenciákban kevésbé eredményes gyerekek is kibontakozhatnának.” A Szülő 2.0 cikke.  

20161115deak-kristof-rendezo-gyermekszereploi-gyurujeben„Ajánlom ezt a díjat azoknak az embereknek, akik jobbá tehetik a világot: vagyis a gyerekeknek! Próbáljuk meg őket jól felnevelni oly módon, hogy büszkék lehessünk rájuk!”  - fogalmazott  Deák Kristóf, rendező, a Mindenki című Oscar-díjas kisfilm díjátadóján ma hajnalban.

Deák Kristófon nem láttam a filmben szereplő „szerencsekarkötőt”, de hiszem, hogy azért is került díjazásra kreatív fiatal korában, hogy kimondhassa a világ előtt az Oscar-díjazás színpadán a gyerekek érdekében azt, hogy jobbá tehetik a világot! Bár Svédországba nem utazott el a filmbeli kórus, de az Oscar-díj színpadára eljutott a magyar gyerekek hangja az „Apacuka fundaluka” mondókán keresztül! A híres magyar kreatív ritmusvers, amelynek megértése a képzeletedre van bízva! Miért volt képes ez a téma így berobbanni a világ elé? Milyen egyetemes dilemmát tár elénk? Miért nehéz kapcsolódni és kapcsolatokban maradni felnőttnek és gyereknek egyaránt ma? Gondolkodjunk együtt!

A tehetségek támogatása a jövő szempontjából különösen fontos és minden szülő azt szeretné, hogy gyermeke sikeres legyen. Hogyan érhetnénk el, hogy sok szunnyadó tehetség ne vesszen el örökre a közösség számára? Milyen tényezők játszanak szerepet egy személyes sikertörténet kialakulásában? A Szülő 2.0 írása.
Akinek van óvodás gyereke, az a bárányhimlő, a hajtetű és a tízórai fogalmakon kívül bizonyára találkozott már az egyéni- és csoportfotózás egyedi jelenségével is. Mert ki ne akarna a gyerekéről profik által készített képeket, legalább most nem fog grimaszolni és elrohanni, nekünk úgysem sikerül a mobillal soha egy éles fotót csinálni, ezeket meg mindjárt kulcstartóra, bögrére vagy képkeretbe is tehetjük. Mégpedig akciósan, mert ez a szó még mindig pupillatágulást okoz kis hazánkban. A családháló.hu cikke.
Sokat hallani arról, hogy a videojátékok függőséget okoznak, agresszívvá tesznek, depressziót okoznak és butítanak. Nos, ez így nem teljesen igaz.
Február 26-án, vasárnap Enyedi Ildikó Testről és Lélekről című, a Berlinale fődíját, az Arany Medvét elnyert filmjével nyílik a 3. Magyar Filmhét az Uránia Nemzeti Filmszínházban. Február 27. és március 5. között az ország 11 városában kedvezményes jegyárakkal várja a nézőket a filmes mustra. Már nyilvános a teljes program, a jegyek elővételben megvásárolhatóak, idén először a közönség is szavazhat! A Magyar Filmhetet a Magyar Filmakadémia Egyesület a Magyar Nemzeti Filmalap és az NMHH Médiatanácsa támogatásával rendezi meg.

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.