Testsémafejlesztés 4. – Adott tárgyakhoz viszonyított testhelyzetek gyakorlása

székfoglaló játék

Testsémafejlesztés 4. – Adott tárgyakhoz viszonyított testhelyzetek gyakorlása

székfoglaló játékE játékgyűjteményben olyan fejlesztőjátékokat találunk, amelyek a 3-7 éves gyermekek fejlődését segítik, amelyek az épp aktuális szenzitív szakaszokra építve megelőzik, illetve korrigálják a képesség-, részképesség-hiányokat és/vagy azok kialakulását.

Helyfoglaló

Eszközök

  • szék
  • babzsák
  • pad
  • asztal
  • magnó

A játék menete
Asztalokat helyezünk el a játéktér közepén. A gyerekek körbe futnak, amíg a zene szól. Ha a zene elhallgat, bebújnak az asztalok alá (test helyzete a tárgyhoz viszonyítva, téri-kinesztetikus keresztcsatornák, nagymozgások).

Tarka lepke

Eszközök

  • lepke
  • színes pöttyök
  • pad
  • asztal
  • szék

A játék menete
Papírból lepkét készítünk, amit a gyerekek a mutatóujjukra húzhatnak. Padot, zsámolyt, asztalt helyezünk el a játéktéren.
Az óvónő mesét mond egy lepkéről, aki betévedt a szobába. A gyermek az ujjára húzott lepkével követi a mesében hallottakat. Például: „Egyszer egy pillangó elvesztette a színeit. Nagyon elszomorodott, és a keresésére indult. Benézett minden bokorba, fűszál mögé, de sehol sem találta. Hirtelen beröppent a nyitott ablakon, és megpihent a széken, hogy körülnézzen. Aztán átrepült az asztal alatt, de nem voltak ott a színek. Leszállt a pad mellé, végigsétált mellette, visszasétált, de ott sem találta. Átrepült a pad fölött, vissza a székhez, benézett mögé jobbról is, balról is, sehol sem volt…” A mese addig folytatódik, míg megtalálja a színes pöttyöket, amiket a gyermek felragaszt a pillangóra (test helyzete a tárgyhoz viszonyítva, verbálistéri-kinesztetikus keresztcsatornák, nagymozgások, oldaliság).

Téli eleség

Eszközök

  • termések
  • kosár
  • asztal
  • szék
  • pad
  • zsámoly

A játék menete
A székek, asztalok, padok, zsámoly körül terméseket helyezünk el (előtte, alatta, mögötte, rajta stb.). Két gyermek a szedegető, egy-egy kosárral a kezükben elindulnak terméseket gyűjteni („mint mókusok a téli eleséget”). Az nyer, aki a legtöbb termést gyűjti össze (nagymozgások, test helyzete a tárgyhoz viszonyítva, szem-kéz, szem-láb koordináció, téri-kinesztetikus keresztcsatornák).

Settenkedő

Eszközök

  • szigetelőszalag
  • padok
  • asztalok
  • zsámolyok

A játék menete
A játéktér végén teljes szélességében vonalat ragasztunk, a padokat, asztalokat, zsámolyokat egymás előtt helyezzük el a játéktér elejétől a vonalig. Öt-hat gyermek a pálya elejére áll egymás mellé, ők lesznek a settenkedők. Egy gyermek a vonal elé áll, háttal a settenkedőknek. A settenkedők óvatosan elindulnak a figyelő felé az akadályokon át a megbeszélt mozgásformákkal (kúszás padon át, fel- és lelépés zsámolyra, csúszással átbújás asztal alatt stb.). Ha a figyelő hangot hall a settenkedők felől, tapssal jelzi, majd gyorsan megfordul. A settenkedők, ha meghallják a tapsot, szoborrá merevednek. Aki megmozdul, amikor a figyelő visszanéz, kiesik a játékból. Az a gyerek nyer, aki a leghamarabb átjut a figyelő vonalán (test helyzete a tárgyhoz viszonyítva, nagymozgások, téri-kinesztetikus keresztcsatornák, szem-kéz, szem-láb koordináció).

Kocsisné Juhász Éva
Forrás: ovonok.hu

  • Felelős Szülők Iskolája

Felelős Szülők Iskolája

A Felelős Szülők Iskolája 2010 óta működő aktív szakmai és civil közösség, mely keretén belül az ideális gyermeknevelésre, az „elég jól” működő családra és a felelős szülői attitűdre keressük a válaszokat.

Tovább

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.