Verbális fejlesztés III. – Osztályozás
A szóbeli fejlesztés rendkívül sokrétű feladat, magában foglalja a hallott szövegértés, a megnevezés, a szókincs, a nyelvhelyesség… stb. fejlesztését. Sorozatunkban ezekhez mutatunk be játékokat.
Színes házak
Eszközök
- különböző színű házak
- kártyák
A játék menete
Különböző színű házakat készítünk kartonból, és kártyákat, amelyekre olyan képeket rajzolunk, amelyeknek jellegzetes színük van (szív, csibe, levél, kék autó, hóember, fekete cipő). Az óvónő kérdez: „Ez milyen színű? Melyik az a ház, amelyik ugyanolyan színű? Akkor biztosan ebben lakik. Tedd a házikóra.” A gyermek megkeresi és megnevezi a házakhoz tartozó kártyákat. A csoportosítást kétféle színnel kezdjük. (vizuális diszkrimináció, alaklátás, formaállandóság, csoportosítás színek szerint, színek verbalizálása, vizuális-verbális keresztcsatornák)
Kíváncsi Piroska
Eszközök
- kislánybáb
- fedett kosár
- különböző formák
- tornakarikák
A játék menete
A kosárba két-háromféle formát készítünk szín- és méretbeli eltérésekkel. A kosarat és a tornakarikákat (annyit, ahányféle forma van a kosárban) a földre tesszük egymás mellé. Kíváncsi Piroskát minden érdekli, mindig kérdez. Amikor megérkezik a gyerekekhez, észreveszi a kosarat, és arra kíváncsi, hogy mi van benne. Egyenként veszi ki a formákat, a gyerekek megnevezik azokat, és egyikük berakja abba a karikába, amelyikbe ezt a formát gyűjtik. (vizuális diszkrimináció, formák verbalizálása, alaklátás, formaállandóság, csoportosítás forma szerint, vizuális-verbális keresztcsatornák)
Forrás: ovonok.hu