Elkezdődött a felsőoktatási felvételi ügyintézési időszaka

Elkezdődött a felsőoktatási felvételi ügyintézési időszaka

A felsőoktatásba jelentkezők már érhetik el az ügyintézési funkciókat a felvi.hu honlapon, az E-felvételi rendszerében. Minden felvételiző ellenőrizheti és módosíthatja adatait, pótolhatja az esetleg még hiányzó dokumentumokat, illetve egy alkalommal az eredeti jelentkezési sorrendjét is megváltoztathatja a felületen.

Az e-ügyintézés indulásával az E-felvételiben a jelentkezők folyamatosan ellenőrizhetik a 2019. évi általános felsőoktatási felvételi eljárás központi nyilvántartásában szereplő adataikat: a személyes információkat, a megjelölt képzéseket és azok sorrendjét, a benyújtott dokumentumok és kérelmek feldolgozottságát, továbbá a feldolgozás eredményét. Az e-ügyintézési funkciók segítségével egyszerűen kérhetik az esetleg hibásan megadott adatok módosítását is.

A felvételizők az E-felvételiben azt is nyomon követhetik, hogy az egyes jelentkezési helyeiken – a pillanatnyilag rendelkezésre álló, igazolt eredmények alapján – éppen hány pontjuk van. Az adatok folyamatosan frissülnek.

A 2019. május-júniusi érettségi eredményeket igazoló bizonyítványt vagy tanúsítványokat – hasonlóan a korábban (2006. január 1. után) megszerzett érettségi eredményeket igazoló dokumentumokhoz és a 2003. január 1. után szerzett nyelvvizsga-bizonyítványokhoz – nem kell feltölteni a rendszerbe. Ha azonban a felvételiző a jelentkezési határidő után kapja meg a nyelvvizsgáját, meg kell adnia a felületen a nyelvvizsga-bizonyítvány adatait.

A határidő: június 10.

A jelentkezési sorrend egyetlen alkalommal történő módosítására vagy a jelentkezési határidőig megjelölt jelentkezési helyek visszavonására legkésőbb 2019. július 10-ig van lehetőség az E-felvételi Sorrendmódosítás menüpontjában. A változtatások az elküldött kérelmek feldolgozása után jelennek meg az ügyintézési felületen. A benyújtott kérelmek státusza az E-felvételi Kérelmek menüpontjában ellenőrizhető.

A felvételizők az E-felvételiben tájékozódhatnak jelentkezésükről; mindenkinek érdemes használnia a felületet akkor is, ha semmit sem kell módosítania. A fontos információt tartalmazó üzenetek (pl. a hiánypótlási felszólítás) a központi felvételi nyilvántartásban szereplő e-mail-postafiókokba is megérkeznek.

(oktatas.hu)

Felelős Szülők Iskolája
  • Felelős Szülők Iskolája

Felelős Szülők Iskolája

A Felelős Szülők Iskolája 2010 óta működő aktív szakmai és civil közösség, mely keretén belül az ideális gyermeknevelésre, az „elég jól” működő családra és a felelős szülői attitűdre keressük a válaszokat.

Tovább

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.