
Fenntartható jövő gyerekeknek: Hatezren vettek részt az Etesd az Eszed program Fenntarthatósági Kihívásában
Újabb mérföldkőhöz érkezett a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos Doboz közös oktatási kezdeményezése, az Etesd az Eszed. Az edukációs program célja, hogy játékos digitális feladatokon keresztül segítse a fiatalokat a környezettudatosság és az egészséges életmóddal kapcsolatos ismeretek elsajátításában. Az idei Fenntarthatósági Kihívás március 31-én indult, és három héten át több ezer gyereket mozgatott meg országszerte.
A program tartalmát az idei évben a Nestlé és az Okos Doboz tovább bővítette, így az új Fenntarthatósági Kihívásban már 27 animációs kisfilm és 120 interaktív feladat segítette a diákokat. Ezek a feladatok nemcsak a fenntartható táplálkozásra és élelmiszer-előállításra összpontosítottak, hanem szélesebb fenntarthatósági témákat is lefednek, mint például a felelős víz- és hulladékgazdálkodás, a környezetszennyezés és klímaváltozás okozta kihívások, vagy éppen a szennyvízkezelés – teljessé téve ezzel az oktatási anyagot, melynek fejlesztésében az ALTEO Nyrt. is részt vett.
„Az Etesd az Eszed interaktív tudásanyagai nemcsak a diákok ismereteit bővítik, hanem egy jobb világ iránti felelősségérzetet is formálnak. Minden egyes diák, aki részt vesz a programban, egy lépést tesz a felelős, fenntarthatóbb életmód irányába” – magyarázta Hőgyész Anna, a Nestlé Hungária fenntarthatósági vezetője. Elmondta, hogy 2021 óta a programban több mint 20 ezer diák vett részt, a megoldott digitális feladatok száma pedig meghaladta a 900 ezret.
„Büszkék vagyunk rá, hogy az Etesd az Eszed program segítségével a gyerekek nemcsak tanulnak, hanem élményeken keresztül, játékosan ismerhetik meg, hogyan válhatnak környezetük iránt felelős emberekké. A digitális tartalmakon, interaktív foglalkozásokon és az ismeretbővítésen túl a szemléletformálás is célunk” – tette hozzá Szűcs Dóra, az Okos Doboz ügyvezető igazgatója.
Az Aktív Magyarországért felelős államtitkárság támogatásának köszönhetően idén plusz 20 iskolába tudták elvinni a programot. Ezzel idén is nőtt a résztvevő iskolák száma (62-re), az ALTEO Nyrt. pedig külön nyereményekkel járult hozzá a Fenntarthatósági Kihíváshoz.
Az Etesd az Eszed oktatóprogramot a Nestlé és az Okos Doboz 2021-ben indította azzal a céllal, hogy a gyerekek figyelmét felhívják a kiegyensúlyozott táplálkozás jelentőségére. A kezdeményezés később az iskolák igényeit figyelembe véve az élelmiszer-előállításhoz és -ellátáshoz kapcsolódó fenntarthatósági témákkal bővült. A programban részt vevő diákok a korosztályuknak és tudásszintjüknek megfelelő ismereteket kapnak, amelyeket elsajátítva játékos online feladatok során mérhetik össze tudásukat a kihívások keretében. A program sikerét jól tükrözi, hogy öt év alatt több mint 20 ezer gyermek vett részt az online és offline aktivitásokban országszerte és a határon túl. A programhoz vállalati és intézményi partnerek is csatlakozhatnak.
A Nestléről:
A Nestlé Hungária a világ legnagyobb, több mint 150 éves élelmiszeripari vállalata, 189 országban van jelen világszerte. A svájci vállalat Magyarországon három gyárában (Szerencsen, Diósgyőrön és Bükön), illetve budapesti központjában összesen több mint 2800 embert foglalkoztat, akik a jobb életminőség és az egészségesebb jövő megteremtéséért dolgoznak nap mint nap.
A Nestlé globális erőforrásainak felhasználásával és a helyi tapasztalataira építve segíti a regeneratív élelmezési rendszerek kialakulását, a természeti erőforrások védelmét, megújítását és helyreállítását, valamint a közösségek megerősödését és felelősségteljes működését. Elkötelezte magát aziránt, hogy 2050-re nettó nullára csökkenti az üvegházhatású gázkibocsátást a teljes értékláncán, a mezőgazdasági nyersanyagok megtermelésétől a fogyasztóig.
A Nestlé több mint 30 éve van jelen Magyarországon, jelenleg a legnagyobb svájci befektető és munkáltató hazánkban. A 2024. februárban bejelentett büki beruházásával együtt immár 382 milliárd forintot meghaladó értékben fektetett be itthon, és továbbra is hosszú távú hazai jelenléttel tervez.
A 2023-ban 100. születésnapját ünneplő szerencsi gyár a Nestlé közép-európai regionális kávé- és kakaóitalpor-gyártó és -töltő üzeme, ahol évente közel 40 ezer tonna kávé- és kakaópor készül, amelyet 30 országba szállítanak ki.
A több mint 60 éves diósgyőri gyár a Nestlé egyetlen, kizárólag üreges figurák gyártására specializálódott üzeme a világon, ahonnan a termékeket több mint 20 országba exportálja a vállalat.
A cégcsoport állateledel-gyártásának kelet-közép-európai központja, a büki PURINA® gyár 2023-ban ünnepelte fennállásának huszonötödik évfordulóját. Termékei a világ több mint 50 országába jutnak el Bükről.
A Nestlé Hungária beszállítóinak többsége magyar vállalkozás, amelyek évente összesen 54 milliárd forint értékben adnak el termékeket és szolgáltatásokat a Nestlé globális hálózatának. A Nestlé Hungária Magyarországon forgalmazott márkái: Purina, Nestlé Beba, Maggi, Nesquik, Nescafé, Nescafé Dolce Gusto, Ricoré, Nespresso, Starbucks at Home, Balaton, After Eight, Smarties, KitKat, Nestlé reggelizőpelyhek és Garden Gourmet. A vállalat Magyarországon ásványvizeket nem értékesít, a Nestlé Aquarel márkával ellátott ásványvizeket egy független cég gyártja és forgalmazza.
A Nestlé Health Science üzletág speciális tápanyagigényekre épített táplálásterápiás megoldásokkal segíti az érintett csoportokat, míg a Nestlé Professional magas minőségű gasztronómiai és italmegoldásokat kínál a HoReCa szektor és közintézmények számára.
Forrás: Nestlé Hungária