Mozdítsd ki a gyerekedet a képernyő elől!

Ha nem tanítjuk meg a gyerekeinket az „offline életre”, hogyan ismerhetnék és szerethetnék meg? Fontos, hogy a képernyő nélküli élet szabadidős tevékenységeit is megmutassuk a gyerekeinknek!

A digitális detoxikáció, vagyis a „digitális méregtelenítés” igen népszerű kifejezés lett az utóbbi években, ám leggyakrabban a felnőttek világában – írja a Digitális család cikke. Ugyanakkor nem szabad elfelejteni, hogy bármennyire is szórakoztatóak, az eszközökből érkező ingerek és a használatukból fakadó szokások a gyerekeket is érintik, a képernyő vonzása rájuk is hatással van…

Képernyő nélkül is van élet

Okoseszközeink applikációi szinte mindent tudnak, amit az offline “régi” játékok, azonban utóbbiak nagyon sok olyan dolgot is megmozgatnak, amit egy képernyő nem képes.

Sok offline program és tevékenység segíthet a minőségi közös időtöltésben és a játszva tanulásban is.
A színezés, a rajzolás vagy a manapság még mindig népszerű kifestő könyvek, a gyurma mind kreatív időtöltés.

Írhatunk képeslapot, utazhatunk egy papír térkép vagy atlasz segítségével is. Ha azonban előkerül a magyar kártya, az UNO vagy egy társasjáték, máris játék közben sajátíthatja el a gyerek a csoport és a játék szabályait és a tanulságokból fejlődést. A közös főzés is beszélgetésekre, apróságok megtanulására ad lehetőséget, de akár az aznapi ebédet is kitalálhatjuk együtt.

Irány a szabadba

A szabadban is számos program vár minket és olykor elég csak a kertig vagy egy közeli parkig menni. Ültethetünk fát, vagy terményeket kereshetünk a földön. Tanulhatunk a fákról, de akár a felhőkről, évszakokról is és mindezt fotókon is megörökíthetjük – csak arra vigyázzunk, hogy ne ragadjon a fényképezőgép képernyőjén a tekintetünk. Sétálhatunk, kirándulhatunk, de a közös sportélmény is mindenkinek jó lehet – biciklizés, futás közben nem lesz időnk a telefonunkat nézegetni.

Manapság már a múzeum sem a régi

Ha pedig múzeumba, bábszínházba, interaktív kiállításokra vágynánk, sok lehetőség közül választhatunk.

További ötletek a digitaliscsalad.hu cikkében.

Felelős Szülők Iskolája

A Felelős Szülők Iskolája 2010 óta működő aktív szakmai és civil közösség, mely keretén belül az ideális gyermeknevelésre, az „elég jól” működő családra és a felelős szülői attitűdre keressük a válaszokat.

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.