Jöhet a zöld toll módszer!
Ezzel a módszerrel a gyerek visszanyerheti vagy megszerezheti az írás szeretetét, a betűk kanyarintásának élményét. Szülői beszámoló!
Zöld toll módszer kisiskolásoknak – egy édesanya meséli el a papasmamasmagazin.hu-n, hogy első osztályos kisfia hogyan lett az egyik legszebben és legügyesebben író gyerek az osztályban.
Óriási segítség volt első osztályos, írni tanuló kisfiam számára, amikor tavaly év elején véletlenül rábukkantam az úgynevezett “zöld toll módszerre”.
Tatiana Ivanko orosz gyermekpszichológus módszere nem új a nap alatt, csak valamiért mégsem terjedt el nálunk a köztudatban.
A zöld toll módszer lényege az, hogy írástanulás, írástanítás közben a gyereket nem megbünteti a piros javításokkal, hanem a “szidás” eszköze helyett a sikeres és jó megoldásokat keresi, és azt zöld tollal jelöli.
A sok piros, füzetet elrondító javítás, amivel a pedagógusok többsége él, elkeseríti, lelombozza a gyereket, elveszi a lelkesedését a további próbálkozásoktól.
A zöld toll módszer nem az elrontott betűkre fókuszál, hanem a helyes betűformákra.
Akár otthon mi magunk is kipróbálhatjuk, és alkalmazhatjuk még úgy is, hogy az iskolában nem ez a bevált metódus. Ahelyett, hogy piros tollal húzzuk alá a hibákat a gyerek füzetében, karikázzuk be zölddel a jó megoldásokat. Ügyeljünk rá, hogy csak a szépen és szabályosan írt betűket emeljük ki. Ha több ilyen is van, akkor többet is bekarikázhatunk.
A szülői beszámoló folytatása a papasmamasmagazin.hu oldalon olvasható.