Testsémafejlesztés 1. – A testrészek ismerete
E játékgyűjteményben olyan fejlesztőjátékokat találunk, amelyek a 3-7 éves gyermekek fejlődését segítik, amelyek az épp aktuális szenzitív szakaszokra építve megelőzik, illetve korrigálják a képesség-, részképesség-hiányokat és/vagy azok kialakulását.
Érintő
Eszközök:
kézi szerek
A játék menete
A gyermek az óvónővel szemben áll, az óvónő különböző mozdulatokkal (érintés, ütögetés, nyomás, simítás stb.) megérint különböző testrészeket, megnevezi azokat (például: Festéktüsszentő nagyot tüsszentett, és csupa festékpöttyös lettél. Piros az orrod, zöld a hasad, kék a térded…) A gyermek utánozza (testrészek ismerete, szem-kéz koordináció, taktilis percepció, verbális percepció).
Kosárból kosárba
Eszközök
- labdák
- babzsák
- szalag
- ceruza
- kosár
A játék menete
Különböző tárgyakat (kisebb-nagyobb labdákat, építőkockát, kendőt, babzsákot, ceruzát) készítünk egy kosárba a játéktér egyik végében, a másik végében üres kosarat helyezünk el. Az óvónő megnevez egy tárgyat, egy mozgásformát és egy testrészt, a gyermek a tárgyat a megnevezett testrészt használva viszi a másik kosárba. (A labdát a két könyököd közé szorítva sétálj a másik kosárhoz! A babzsákot a térded előtt csúsztatva kússz a másik kosárhoz! A kendőt a két lábfejed közé szorítva ugrálj a másik kosárhoz!) (nagymozgások, testrészek ismerete, verbális-kinesztetikus-taktilis keresztcsatornák, szem-kéz, szem-láb koordináció)
Emberke
Eszközök
- a test részei színes papírból kivágva
- rajzlap
- ragasztó
A játék menete
Az előre elkészített elemekből a gyermek emberalakot készít ragasztással. Eleinte a főbb testrészekre bontva készítsük el az emberalakot (fejet, törzset, végtagokat). (testrészek ismerete, alaklátás, szem-kéz koordináció, verbális percepció)
írta: Kocsisné Juhász Éva
Forrás: ovonok.hu