Blog

Sokszor felismerjük, mire volna szüksége gyermekeinknek, tanítványainknak a növekedéshez, fejlődéshez, de bizonytalanok vagyunk a megfelelő eszközök kiválasztása terén. Nem mindig tudjuk a legjobb módszert rögtön játékos formába is ültetve "előhúzni a kalapból", úgyhogy íme néhány ötlet annak, aki a gondolkodásfejlesztéshez keres izgalmas utakat.
Nincs semmi baj a jelenlegi kötelező olvasmányokkal, egyértelmű, hogy az Egri csillagokat és a Toldit – meg az összes többit – ismerniük kell a gyerekeknek. El kell olvasniuk, mert ezeken a könyveken keresztül a magyar kultúra és szépirodalom rendkívül fontos szeletét teszik magukévá. De azért kicsit más szempontok szerint bővíteném a kötelezőket. Szigorúan szubjektív lista következik.
A Gyermekek Szövetsége által rendezett konferencián voltam, ahol a gyerekek jogairól beszéltek, és sok érdekes előadást is hallottam a témával kapcsolatban. Beültünk a sorok közé, a helyeket „Foglalt” jelzésű papírok takarták. Levettem, kinyitottam. Csak úgy, megérzésből, nem tudhattam, mit rejt a ketté hajtott A4-es papír. Meglepetés volt, kellemes meglepetés.
Amikor a gyerekek jogairól beszélünk, „lelki füleimben” hallom az azonnali választ: -Jogok?! Jó lenne, ha tisztában lennének a kötelességeikkel! A reakció kissé agresszív felhangú, de ezt már hallottam ezelőtt is. Mielőtt azonban ezt boncolgatnánk, tisztáznunk kell, mit is jelentenek ezek a jogok. Sokkal egyszerűbbek, mint hinnénk.
Fontos a kettesben töltött idő akkor is, ha több gyermeked van, akkor is, ha sokat vagy velük otthon! A kapcsolat erősítését szolgálják ezek a programok, melyekhez nem feltétlenül kell kimozdulni otthonról. Ezt a listát úgy állították össze a Cukimamik.hu szerzői, hogy akár már egy pár évessel is találj megfelelőt.
A gyereked nagyon sok mindent meg tud csinálni segítség nélkül. Természetesen, amikor látod, hogy küzd valamivel, szenved valamitől, segíteni szeretnél neki. De a fejlődésének, önbizalmának és függetlenedésének érdekében fontos megállni pár másodpercre, mielőtt közbeavatkoznál. Figyeld meg, hogy kínlódik valamivel, vagy éppen egy új készséget sajátít el. A Szülő 2.0 cikke.
Azért hoztuk létre az Urbangot, mert szerettünk volna egy szabad, mégis izgalmas és változatos városnéző lehetőséget. Négy gyerekünk van különböző korosztályban, így pontosan tudjuk, milyen nehéz olyan programot kitalálni, ami egy 18 éves nagyfiúnak, egy kiskamasznak, egy szárnyait bontogató tininek és egy ovisnak is megfelelő – mondja az Urbango társalapítója, Vaszilievits-Sömjén Réka, aki unokatestvérével, Horváth Beátával és férjével, Guthy Miklóssal együtt a cég társtulajdonosa.
Klinikai Pszichológiai Szakambulanciánkon a segítséget kérő gyermekekkel, serdülőkkel, illetve szülőkkel folytatott beszélgetések során rendkívül gyakran fogalmazunk meg olyan kérdéseket, amely egy adott esemény szubjektív érzelmi színezetét igyekszik feltárni: „Hogy érezted/érezte magad/magát abban a helyzetben?;Milyen érzéseket keltett mikor anya így reagált?” 
Egy évvel ezelőtt azt hittük, rövid ideig, hogy kötelező lesz a magyar iskolákban a meditáció. Aztán kiderült, hogy mégsem. Az ötlet gazdájával, és élharcosával, Bagdy Emőke klinikai szakpszichológussal a hvg.hu készített interjút , ahol arról beszélnek, hogy mi lett volna ez a program, és miért bukott el. A téma tavalyi fellángolásakor voltak bőven pro és kontra érvek.

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.