Csodagyerek, jó gyerek?

Csodagyerek, jó gyerek?

Minden szülő büszke a gyermekére. Akkor is, ha csak nyolc évesen kezd el olvasni, de akkor is, ha már három évesen bújja a könyveket – írja a csaladinet.hu.

Néhány gyermek már egészen kis korban megmutatja tehetségét. Az óvodában tud már könyvet olvasni, csodálatos rajzokat tesz le asztalára, vagy éppen hihetetlen gyorsasággal sajátítja el azt a tudást, ami másnak hosszú időbe telne. A szülő pedig büszkén fogad minden újabb meglepetést, az olvasást, az írást, vagy bármi mást, melyben tehetsége megmutatkozhat. Olykor azonban megfeledkezünk arról, hogy ez nem egy átlagos jelenség, s minden gyerek különbözik.

 

 

Nagyobb esély, koraérettség?

Több évtizede léteznek már olyan játékok, melyek a gyermekek képességeinek fejlesztésére alkalmasak. Kérdés azonban, hogy mennyire jó a gyermek számára, ha már kiskorában teljes napirenddel rendelkezik, s a spontán játék helyett a szülők által megvásárolt oktatóanyagokkal kell foglalkoznia. A kérdésben a pszichológusok véleménye is ellentétes. Egyesek úgy vélik, érdemes minél korábban elkezdeni a fejlesztést, hiszen kisebb korban a gyermek fogékonyabb, és könnyebben tanul.

Mások teljesen ellentétes véleményen vannak; a gyermek sokkal kiegyensúlyozottabb, önállóbb lesz, ha spontán sajátítja el a tudást. A kilencvenes években már több kísérletet is végeztek, melyek segítségével bebizonyították az egyes fejlesztő játékok hatékonyságát. Ma már nem kérdés, hogy egy gyermek a képességfejlesztő játékok segítségével könnyebben juthat el egy bizonyos szintre.

Reklám vagy igazság?

A marketingesek feladata, hogy minél több terméket értékesítsenek. És ők meg is teszik ezt, akkor is, ha a reklámoknak fele sem igaz. A naív szülőket pedig könnyű meggyőzni, hiszen ki ne szeretné a legjobbat adni gyermekének? És ha már a szomszéd, az óvodai kis barát, és a távoli rokon is rendelkezik ezzel a legújabb csodajátékkal, úgy érzi, ő is köteles megadni gyermekének a legjobbat.

Sokszor a reklámok befolyásolják döntéseinket, akkor is, ha ezt észre sem vesszük. Egyáltalán nem biztos, hogy gyermekünknek csakis és kizárólag képességfejlesztő “csodajátékokra” és “zseniképző” munkafüzetekre van szüksége. Néha egy labda, vagy egy kedvenc háziállat is nyújthat ugyanolyan örömet (és segíthet legalább annyit a fejlődésben), mint bármelyik drága játék.

A cikk folytatása a csaladinet.hu oldalon olvasható.

  • Felelős Szülők Iskolája
  • ügyvezető

Vargacz Alexandra

sportszervező menedzser, online marketing szakember, a Felelős Szülők Iskolája ügyvezetője

Tovább

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.