Mentőövet dobtak a középiskolásoknak
Az iskolai problémák oldására és megelőzésére érzelmi intelligencia fejlesztő tréninget kapnak a diákok. A rendszer megalkotója L. Stipkovits Erika szakpszichológus, a Személyiségfejlesztő Akadémia alapítója.
Az idei tanévben számos középiskola lehetőséget kapott arra, hogy a magatartásproblémákkal küzdő osztályokban ingyenesen igénybe vegye a Személyiségfejlesztő Akadémia érzelmi intelligencia fejlesztő foglalkozásait. Mivel a Nemzeti alaptanterv egyelőre nem tartalmaz ilyen jellegű képzéseket, az Akadémia tulajdonosai úgy döntöttek, segédkezet nyújtanak az iskolákban egyre inkább elharapózó viselkedési nehézségek oldásában – olvasható az Akadémia Facebook-oldalán.
Agresszió, bántalmazás
Különböző környezeti hatásoknak köszönhetően nincs már olyan iskola Magyarországon, ahol ne ütné fel a fejét az osztályon belüli agresszió, bántalmazás valamint súlyos magatartásbeli problémák. A pedagógusok szakmai munkáját sok esetben megnehezíti ezen helyzetek kezelése. Sajnos
a tapasztalatok szerint a büntetés, kiemelés, megrovás nem működik az esetek többségében.
A Személyiségfejlesztő Akadémia Magyarország első olyan felnőttképző intézménye, amelynek személyiségfejlesztő képzése egyedülálló módon az Emberi Erőforrások Minisztériuma és a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara közös bizottsága által engedélyezett szakmai végzettséget ad. Az Akadémia 80%-ban élményalapú, azaz gyakorlati feladatokkal tanít. Ennek köszönhetően lehetőség van arra, hogy szakmai gyakorlataik keretén belül, a programban résztvevő iskolák diákjainak, ingyenes érzelmi intelligencia foglalkozásokat tartsanak, ezzel segítve a mindennapjaikat. Ez a megoldás minden szereplőnek hasznára válik. Az Akadémia megálmodója és alapítója L. Stipkovits Erika, neves szakpszichológus és pszichoterapeuta, számos gyermek-szülő pszichológiai témával foglalkozó könyv írója, tudatosan találta ki munkatársaival ezt a rendszert.
Halaszthatatlan ügy az EQ fejlesztése
„Ordító szükség lenne arra, hogy a kamaszok hozzájussanak heti rendszerességgel olyan foglalkozáshoz, amely kimondottan az érzelmi intelligenciájukat fejleszti. Ezek segíthetnék a felhalmozódott stressz kezelését, érzelmi traumáik feldolgozását, életkori kríziseik megoldását. Sajnos ennek híján alakulnak ki azok a komoly viselkedési zavarok (tanár/diák bántalmazás, bullying, depresszió stb.), amelyekkel végül se a szülők, se az iskola nem tud mit kezdeni. Pontosan ennek okán kezdtük el segítő programunkat ebben a tanévben. A kezdeményezésünk eddig sikert aratott, pozitív fejlődésekről számolnak be a résztvevők”- hangsúlyozta L. Stipkovits Erika.
„Az érintett iskolák rendkívül pozitívan fogadták az általunk kidolgozott programot, és igazán kedvező változásokról számoltak be. Javuló osztályközösség, elfogadóbb közeg, kevesebb verbális és fizikai agresszió, több kommunikáció, együttműködés.
Mivel egy időben több érzelmi intelligencia fejlesztő szakember foglalkozott az egyes osztályokkal, ezért lehetőség nyílt a személyre szabott fejlesztésre, hiszen nyilván más eszközök szükségesek egy zárkózott, perifériára szorult, sok esetben áldozati szerepben lévő diákhoz, illetve egy impulzív, agresszívabb „hangadóhoz” – számolt be a szakpszichológus.
A sikeren felbuzdulva az Akadémia tovább folytatja az elkezdett munkát, továbbra is támogatni szeretné programjával az iskolákat.
További információk: www.szemelyisegfejlesztoakademia.hu