Szinte csodát tett a Hoverboard a hiperaktív gyerekekkel

airbordozás

Szinte csodát tett a Hoverboard a hiperaktív gyerekekkel

A Csodakapu Alapítvány kipróbálta, hogy miként hat a hiperaktív gyerekekre a Hoverboard. Először csak a fejüket csóválták, de aztán belevágtak – és nagy siker, sőt, gyors fejlődés lett a vége! Íme a beszámoló 🙂

“Amikor megkérdezte tőlünk Liza (Tibenszky Moni Liza – Felelős Szülők Iskolája alapító), kipróbálnánk-e az alapítványnál az iHover által felajánlott Hoverboardot, majd kiugrottunk a bőrünkből örömükben! Alig vártuk, hogy ráálljunk… közben azt fontolgattuk, melyik hozzánk járó gyerek elég érett arra, hogy őt is megkínáljuk a lehetőséggel. Majd megérkezett a gép! Nagy lendülettel ráálltam… majd kis híján landoltam is – szerencsére közel volt a bordásfal 🙂

A következő napok azzal teltek, mindannyian szabad perceinkben- kisebb-nagyobb sikerrel- gyakoroltunk,és csóváltuk a fejünket… egy hiperaktív gyerek ezzel… háááát…

Mik is egy hiperaktív gyermek tünetei:

  • szertelen, gondolkodás nélkül cselekszik
  • nehezen tartja a figyelmét feladathelyzetben
  • motoros nyugtalanság, helyzethez képest túlzott mozgásigény
  • külső ingerek könnyen elvonják a figyelmét
  • nehézsége van a feladatok megszervezésében, tervezésében
  • folyamatos beszédkényszer
  • nehezen várja ki a sorát

Ezek – a teljesség igénye nélkül – azok a tünetek, amik leginkább nehezítik az életüket, illetve a környezetük életét. Ezen területek fejlesztésére sokféle eszközzel, módszerrel törekszünk, ezért várakozással tekintettünk a Hoverboard és a hiperaktív gyermek találkozására.

Megszűnt a külvilág, javult a koncentráció

Rögtön fel is csillant a szemük, majd lendületesen és sietve rá is vetették magukat az eszközre, aminek eredménye vagy egy esés, vagy legalábbis ijedtség lett. Aztán kezdtük újra… megbeszéltük a szabályokat, tervezés-szervezés, majd segítséggel ráálltak.

És láss csodát! Megszűnt a külvilág, nem hatottak a külső ingerek rájuk, teljes figyelmükkel a feladatban voltak. Motoros nyugtalanságuk csökkent, széteső, sokszor tónustalan testük tónusossá vált, eddig ismeretlen mélyizmaik megfeszültek. Minden mozdulatuk tudatossá, megfontolttá vált, széles kapkodó mozdulatok helyett láthatatlan, apró, mélyről jövő mozdulataik voltak. Vesztibuláris (egyensúlyi) rendszerük elkezdett fejlődni.

A tanulás lépcsőfokai

Az első néhány gyakorlás során beszédkényszerük is eltűnt, annyira átadták magukat, figyelmüket, tudatosan irányított testüket az élménynek. Néhány alkalom múlva, amikor biztosak lettek az irányításban, már egyéb feladatokkal is megkínáltuk őket, így figyelmüket, lelkesedésüket hosszasan fenntartottuk. Csodák csodája, mintha másik gyerekek lennének, a hiperaktivitás vezető tüneteit az eszköz segítségével felülírták. Hurrá!

Mindenkinél a figyelem, a testtudat, a testtónus, az egyensúly, a végtag-szétválasztás, a szem-láb-koordináció fejlődését vettük észre már egész rövid idő alatt.

Köszönjük a lehetőséget, a fejlesztéseket folytatjuk tovább. Szakmailag és emberileg is tiszta szívből ajánljuk az iHover céget, és főként hiperaktív gyerekeknek a Hoverboard-ot.”

Szerző: Sólyom Brigitta / Csodakapu Alapítvány

  • Felelős Szülők Iskolája

Felelős Szülők Iskolája

A Felelős Szülők Iskolája 2010 óta működő aktív szakmai és civil közösség, mely keretén belül az ideális gyermeknevelésre, az „elég jól” működő családra és a felelős szülői attitűdre keressük a válaszokat.

Tovább

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.