Segítsük kibontakoztatni gyerekeinket!
Az IQ nem minden!
Paul Tough Segítsük kibontakozni gyerekeinket!
A The New York Times szakírója évek óta a közoktatás megszállott kutatója. A tényfeltárást tudományos alapossággal művelő zsurnalisztaként bejárta az Újvilág gyerekszempontból legzűrösebb helyeit, interjúzott, értékelt és írt. A magyarul most megjelent könyv izgalmas, hiteles olvasmány minden szülőnek, nevelőnek, tanárnak és politikusnak, aki felelősséget vállal gyerekeink jövőjéért.
Miért teljesítenek egyes gyerekek kiválóan, és miért botladoznak mások? Mit tehetünk azért, hogy gyerekeink megállják a helyüket az életben?
Az elmúlt években oktatók, pszichológusok, idegtudósok és közgazdászok sora jutott arra a következtetésre, hogy a gyerekek fejlődésében nem az számít, mennyi információt tudunk az agyukba gyömöszölni. Sokkal fontosabb, hogy segítsük kibontakozni bennük a kitartást, az önuralmat, a kíváncsiságot, a lelkiismeretességet, az állhatatosságot és az önbizalmat. „Az elmúlt évtizedekben társadalmaink tökéletesen az IQ bűvkörébe kerültek: ez a rendszer lett a mércéje a gyerekeink sikerének. Úgy gondolom, hogy az IQ-rendszer istenítése vezetett ahhoz, hogy az oktatás szinte teljes egészében a kognitív képességek fejlesztésére, tréningezésére összpontosít. Ilyen standardizált tesztekkel mérnek szinte minden készséget, tulajdonságot. Ám az elmúlt évtized kutatásai azt mutatják, ahogy azt a könyvemben is írom, hogy egy felcseperedő gyermek sikerének záloga nem csupán az IQ.”