Bevitték a coachingot és a pozitív kommunikációt az iskolába – nőtt a tanulmányi átlag

Bevitték a coachingot és a pozitív kommunikációt az iskolába – nőtt a tanulmányi átlag

A kecskeméti Piarista Iskolában egy éve coachok dolgoznak a gyerekekkel. Az iskola vezetése így próbálja kezelni a figyelemzavart, a tanulási problémákat és az agresszív viselkedést. Már mutatkoznak az eredmények, volt, ahol mérhetően nőtt a tanulmányi átlag.

Figyelemzavar, tanulási problémák, agresszív viselkedés, klikkesedés és bullying – nincs olyan iskola ma Magyarországon, mely ne találkozna ezekkel a problémákkal. A legfrissebb adatok az UNICEF szeptemberben nyilvánosságra hozott nemzetközi jelentéséből olvashatók ki: minden negyedik gyereket bántalmaztak már az iskolában – szóval, vagy tettel. Arról, hogy mi áll ezeknek a problémáknak a hátterében, vagy éppen mi lehet a megoldás, nem igazán hallunk, és tény, hogy az intézmények kezében nagyon kevés forrás és eszköz van a változtatásra.

Úgy tűnik, a kecskeméti Piarista Iskola talált egy megoldást. A Forbes a lapnak küldött tájékoztatás alapján azt írta, hogy

először néhány tanár kezdett közelebbről ismerkedni az úgynevezett brief coaching módszertanának egyik alapját jelentő, pozitív visszajelzésre épülő kommunikációval.

Göntér Mónika, a SolutionSurfers tréner-coach munkatársa az elsők között volt itthon, aki iskolai keretek közé vitte a coaching technikát. Mont mondja: “Könnyű dolgom volt a tanári kar tagjaival, hiszen a piarista szemlélet eleve magában hordoz egy úgynevezett személyes kísérést, ami ugyan más módszertannal működik, de a diákokra való extra figyelem áll a középpontjában. Úgy gondoltuk ez kiváló terep lesz arra, hogy folytassuk az iskolai coaching kiterjesztését, így tavaly megkaptuk a lehetőséget, hogy a szülők beleegyezésével 17 gyerekkel kezdjünk egyéni munkát, heti rendszerességgel. A kecskeméti már a sokadik olyan iskola, ahová bevihettük a megoldásközpontú szemléletet, és ismét bebizonyosodott, hogy aprónak tűnő változtatásokkal is óriási lépést lehet elérni az egyéni és a közösségi fejlődésben.”

A brief coachingban a szakembernek magát a problémát nem is feltétlenül kell ismernie ahhoz, hogy segítsen a változás felé vezető úton.

Ez talán még könnyebbé teszi a gyerekekkel való hatékony munkát, hiszen ők nehezebben mondják el, vagy egyáltalán ismerik fel, hogy mi áll szorongásuk, tanulási zavaruk vagy éppen a beilleszkedési gondjaik mögött. Ez a módszer arra koncentrál, hogy miként lehet az ideális megoldás felé a leghatékonyabb lépésekkel eljutni.

Telek Péter Pál, a kecskeméti Piarista Iskola tagozatvezető tanára szerint a coaching a diákoknak és az oktatóknak is újdonsággal szolgált. Erről és még számos érdekességről szól a cikk folytatása a Forbes oldalán, katt ide!

Felelős Szülők Iskolája
  • Felelős Szülők Iskolája

Felelős Szülők Iskolája

A Felelős Szülők Iskolája 2010 óta működő aktív szakmai és civil közösség, mely keretén belül az ideális gyermeknevelésre, az „elég jól” működő családra és a felelős szülői attitűdre keressük a válaszokat.

Tovább

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.