Így lett a legrosszabb iskolából a legjobb
Egy michigani középiskola sikersztorijára hívja fel a figyelmet az Upworthy: a Clintondale az állam egyik legrosszabb eredményeivel büszkélkedő iskolája volt, mindössze a gyerekek 63%-a tudott továbbtanulni. Hiába próbálkoztak a tanárok sok mindennel, csak nem akartak az eredmények javulni – írta a 444.hu.
Aztán az iskola igazgatójának, aki nem mellesleg baseballedző is, érdekes ötlete támadt: megfordították a gyerekek napi tízórás “munkájának” menetét. Az iskolában addig 6,3 órán át hallgatták a tananyagot, majd este, fáradtan, egyedül 3,5 órát töltöttek azzal, hogy felhasználták a megszerzett tudást, és elkészítsék a házi feladatot. Az új ötlet szerint – még 2011-ben – egy osztályban a házi feladatokat csinálták meg együtt, tanulni, az ismereteket beszerezni pedig otthon kellett.
Az eredmények olyan jók lettek, hogy azóta az egész iskola áttért a fordított rendszerre. Azóta a diákok 80%-a tanul tovább, a középiskolát be nem fejezők száma pedig drasztikusan, 35%-ról 10%-ra esett vissza.
A 444.hu oldalán egy videó is látható az iskoláról.