Stresszcsökkentő jógaórák az iskolában
Az általános iskolában bevezetett jógaórák és meditációs technikák segítenek a gyerekeknek a szorongás és a stressz kezelésében.
A Tulane Egyetem kutatása szerint javul a gyerekek közérzete és érzelmileg is kiegyensúlyozottabbak lesznek, ha iskolai jógaórák vagy meditáció jelenik meg rendszeresen az órarendjükben – idézi az Impresszum magazin.
A kutatók a New Orleans-i általános iskolával dolgoztak együtt. Az érzelmi támogatást igénylő gyerekek számára jóga órákon, illetve meditáción való részvételt biztosítottak az oktatás keretein belül.
Iskolai stresszkezelés jógaóra segítségével
„Azoknak a gyerekeknek, akik részt vettek a jóga, illetve meditációs órákon, javult a pszichoszociális és érzelmi életminősége is, összehasonlítva azokkal a társakkal, akik a hagyományos kezelést kapták – mondta dr. Alessandra Bazzano, a Tulane Egyetem professzora. – A tanárok is visszajelezték – akik a beavatkozás ideje alatt napról napra végig követhették a gyerekek fejlődését –, hogy a jóga órák bevezetése milyen előnyökkel jár. Ezért hétről hétre egyre gyakrabban alkalmazzák az iskolai stresszkezelés részeként.”
A kutatók azért végezték harmadikos gyerekekkel a vizsgálatot, mert ez egy döntő fontosságú időszak az általános iskolások életében, mivel az elméleti tananyag mennyisége és az elvárások is egyre nőnek.
„A kutatás során felfedeztük, hogy a harmadik osztályban rengeteg gyerekben alakul ki szorongás, ahogy az oktatás egyre komplexebbé válik – mondta dr. Bazzano. – Ugyanakkor még az alsóbb osztályokban is sok stresszt és szorongást élnek át a kicsik, elsősorban a dolgozatírás alatt – tette hozzá a professzor.”
A meditáció és a jóga jótékony hatásairól a gyerekek életében az impressmagazin.hu cikkében olvashattok bővebben.