A csepphinta áldásos hatásai

A csepphinta áldásos hatásai

A csepphinta leginkább egy vízcseppre vagy egy kis kuckóra hasonlít. A felfüggeszthető eszközben a gyerekek hintázhatnak, pöröghetnek, elbújhatnak, ringatózhatnak, miközben a mozgás fejleszti az idegrendszert.

A csepphinta vagy más néven cseppháló hatékonyan fejleszti a gyermek idegrendszerét. Nem véletlenül nevezik angolul szenzoros hintának, ugyanis a szenzoros integrációs terápia (Ayres-terápia) egyik sokoldalú és hatékony eszköze. A csepphinta működési mechanizmusáról a babaszoba.hu közölt cikket.

Ha sérül az érzékelés

A szenzoros integráció nem más, mint az érzékelt információk felhasználása és összerendezése. Az ingerek jöhetnek kívülről vagy belülről: meleg van, zaj van, szomjas vagyok, stb. – ezeket az ingereket a szenzomotoros integráció során érzékeli és rendezi a gyermek, és ez teszi lehetővé számára, hogy a testét megfelelően tudja használni. Ha ez az érzékelés jól, hasznosan rendeződik, és be tudnak épülni a korábban megszerzett tapasztalatok is, akkor az ingerekre megfelelő választ tud adni. Amikor ez az érzékelés sérül, akkor van szükség a szenzoros integrációs terápiára.
Azok a gyerekek, akik szenzoros integrációs zavarral küzdenek, nem tudják az őket érő ingereket megfelelően integrálni és azokra megfelelő válaszokat adni, elmaradnak a nagy-és finommozgások terén, ügyetlenek, gyenge az egyensúlyérzékük, magatartási és tanulási zavart mutatnak, a sort hosszan folytathatnánk, mert a tünetek nagyon sokfélék lehetnek.
A szenzoros integrációs terápia – vagy más néven Ayres-terápia, Anna Jean Ayres pszichológus, a terápia kidolgozója után – fő jellemzője, hogy a gyermek élményeket éljen át. A terápia egyik hatékony és sokoldalú eszköze a csepphinta.

Mit mindenre jó a csepphinta?

Elsőre csak egy egyszerű, vízcsepp formájú hintának tűnik, amiben a gyerek elbújhat, ringatózhat, előre-hátra hintázhat, pöröghet, vagy éppen lecsendesedhet. Ezekkel a mozgásokkal azonban a játszáson túl a gyermek “fejleszti” is magát, a saját mozgása közben tanulja meg érzékelni önmagát.
“A csepphinta olyan, mint egy batyu. A terápia során mindig a gyerek dönti el, hogy melyik eszközt használja, a csepphinta is szerepel a kínálatban. Van olyan gyerek, aki egyből szereti, és vannak, akik bele nem ülnének. Nincs erőszak, itt a gyerek irányít, a terapeuta csak kísér” – mondja Forstreuter Katalin, gyógypedagógus.
Felelős Szülők Iskolája
  • Felelős Szülők Iskolája

Felelős Szülők Iskolája

A Felelős Szülők Iskolája 2010 óta működő aktív szakmai és civil közösség, mely keretén belül az ideális gyermeknevelésre, az „elég jól” működő családra és a felelős szülői attitűdre keressük a válaszokat.

Tovább

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.