Három mindennapi kérdés a gyermekeink érdekében

Három mindennapi kérdés a gyermekeink érdekében

A jövőt mi alakítjuk most, mégpedig a gyermekeink nevelésével. Ha azt szeretnénk, hogy jobb világba nőjenek fel, mint amit most látunk, akkor tegyünk érte.

Gondolkozzunk előre!
Kérdezzük meg minden nap magunktól:
  • Ahogyan ma reagáltam rá, abból vajon mit tanul, hogy hat rá?
  • Amit ma csináltunk, az milyen szokásokat alakít ki nála?
  • Amit ma enni adtam neki, az jót tesz, vagy egészségtelen életmódhoz vezet?
Nem kell mindent magunktól tudni. Szabad , sőt, feladatunk utána olvasni. Számos kutatáson alapuló pszichológiai tanulmány, pedagógiai szaklapok, fejlődés lélektani könyv áll rendelkezésünkre nevelés, személyiségfejlődés témakörben. Mozgásfejlődéssel, helyes táplálkozással kapcsolatban is találhatunk megbízható forrásokat, hogy minél jobbat és többet adhassuk gyermekeink számára.
Nyilván nevelési stílusok, családi értékek, határok eltérhetnek, de az nem szubjektív, hogy milyen ételek ártanak az egészségnek, mivel ártunk a mozgásfejlődésnek, mivel segítünk az agy és idegrendszer fejlődésének?
Amikor sütit sütsz, elolvasod a receptet, ha idegen helyre mész, segítségül hívod  térképet, akkor friss anyaként annál inkább tájékozódj, és nevelj tudatosan, hogy boldog, önmagára és környezetére igényes, érett felnőtt legyen gyermekedből. Ha pedig utána jártál és ésszel, szívvel és tapasztalattal is beláttad, hogy amit csinálsz, az jó a gyermekednek, nyugodtan állj ki az igazadért.
A fent idézett rész az Ipszilonanyu blogról származik.
Felelős Szülők Iskolája
  • Felelős Szülők Iskolája

Felelős Szülők Iskolája

A Felelős Szülők Iskolája 2010 óta működő aktív szakmai és civil közösség, mely keretén belül az ideális gyermeknevelésre, az „elég jól” működő családra és a felelős szülői attitűdre keressük a válaszokat.

Tovább

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.