5 ok, amiért kiabálsz a gyerekeddel (és mit tehetnél helyette?)

5 ok, amiért kiabálsz a gyerekeddel (és mit tehetnél helyette?)

Mindent megpróbálsz, hogy abbahagyd végre a kiabálást. Vagy a hibáztatást. Vagy a fenyegetőzést. Vagy a kritizálást. Nem számít, hogy hány kiabálásmentes napod van, mindig visszatérsz a már berögzült szokásaidhoz. És olyankor újból rettenetesen érzed magad. A szándékaid értékelendőek, de valamiért újból és újból üvöltözöl a gyerekeiddel.

5 ok, amiért még mindig kiabálsz a gyerekeiddel:

Mert ez normális. Igen. Azokban a sötét pillanatokban könnyű úgy érezni, mintha te lennél az EGYETLEN a földön, akinek rossz napja van. El akarsz bújni a világ elől, mert úgy érzed, hogy rosszabbul csinálod, mint más szülő. Ha be tudnánk kukkantani a közösségi média és a nyilvánosság előtt bemutatott vidám családi fotók mögé, mindenhol olyan családokat találnánk, akik küzdenek a nem túl szerencsés beidegződésekkel, összezavarodva beszélgetnek a „legjobb” nevelési stratégiákról, miközben azon tűnődnek, hogy lemaradnak a csemetéik gyerekkoráról. Nem vagy egyedül! Egyáltalán nem szokatlan a problémád!

Mert te sem vagy tökéletes. A tökéletlenség az egyetlen közös dolog mindannyiunkban. Annak ellenére, hogy mindannyiunk küzdelme más és másnak tűnik, még egyikünk sem találta meg a végleges megoldást. Senki sem tudja könnyedén és tökéletesen kezelni az összes helyzetet és az összes interakciót. SENKI. A tökéletlenség nem kifogás, amit azért találtunk ki, hogy igazoljuk a nem helyén való reakcióinkat, hanem ez a valóság. Amikor a tökéletességre való törekvésből tökéletlenség lesz, el kell ismerni a hibáinkat, ki kell javítanunk az elrontott dolgainkat és pozitív irányba kell terelnünk a figyelmünket. (Újra.)

Mert nem fordítasz magadra megfelelő mennyiségű időt. A testünk nem úgy van tervezve, hogy nagyon sokáig bírja a stresszes állapotot. A rövid ideig tartó adrenalinfröccsök jót tesznek a szervezetünkkel, de a 0/24-ben tartó nyomás, a magas elvárások kontraproduktívak. A magunkra fordított idő kevésbé fontossá válik, mint a családunk ellátása. Sajnos ezért előbb utóbb jelezni fog a testünk. És a szülői gondoskodásunk is kárát fogja látni. Öt mély lélegzetvétel úgy tűnik, mintha semmit nem érne, de ha naponta többször megállunk és veszünk öt mély lélegzetet, az már jelentős hatással lesz a szervezetünkre.

Mert több gyakorlatra van szükséged. Mindannyiunk egy kis otthonról hozott csomaggal lép be a szülővé válás kapuján: tudatos és tudatalatti gondolatok arról, hogyan is működik egy család, hogyan kommunikál egy család, és hogyan kezelik (vagy nem kezelik) az emberek a nagy érzelmeket. Nem könnyű megszakítani ezt a családi örökséget és úgy dönteni, hogy máshogy cselekszünk, beszélünk, menedzseljük az életünket. Először semmiképpen sem könnyű. Előbb-utóbb az új szokás kevesebb erőfeszítéssel fog járni. Hamarosan a mély lélegzetvétel életünk részévé fog válni. A kiváltó okok egyre egyértelműbbek lesznek. Amíg be nem rögzülnek az új szokások, legyél türelmes magaddal!

Mert tanácsra van szükséged. Nem könnyű dolog segítséget kérni. Senki sem ismeri be könnyen, hogy vesztésre áll a gyerekeivel szemben (még akkor is, ha megosztjuk a problémánkat, hajlamosak vagyunk elhessegetni). Megélni a fájdalmat, beismerni a szégyent, bűntudatot érezni és sírni mind-mind gyógyító lehet, de a sebezhetőség ezen szintje azt kívánja, hogy olyan emberrel osszuk meg a problémánkat, akiben teljes mértékben megbízunk. Ha nincs olyan közeli barátunk, akitől tanácsot, támogatást tudnánk kérni, forduljunk pszichológushoz, csatlakozzunk egy támogatói csoporthoz, vagy kérjünk segítséget egy coachtól.

És akkor most mi a helyzet?

Magadra ismersz valamelyik kategóriában? Igen? Akkor, légy üdvözölve!

A szülőség nehéz feladat. A családi kapcsolatok bonyolultak. Az élet nem könnyű.

Tehát, ha valamit nem csinálsz tökéletesen, jó helyen jársz!

De ne maradjunk itt!

Mi is a következő logikus lépés? Csak egy kis lépést kell tenned, hogy a jó irányba indulj el (még a kudarcok ellenére is).

Talán….

  • Emlékeztesd magad, hogy teljesen rendben van, ha nem vagy tökéletes!
  • Hívd fel egy jó barátodat és menj el vele kávézni!
  • Napi 5 percet fordíts magadra!
  • Engedd meg magadnak, hogy kijavíthasd, amit elrontottál!
  • Keress pszichológust!
  • Készíts listát arról, amit jól csinálsz!
  • Tekints át egy rosszul megélt helyzetet és gondold végig, hogyan lehetne legközelebb jobban megoldani!
  • Veregesd meg a válladat!

A tökéletesség kivitelezhetetlen! Viszont a fejlődés kivitelezhető!

Nem vagy egyedül!

Gyerünk, csak így tovább! Mindannyian ugyanebben a cipőben járunk!

Forrás: https://imperfectfamilies.com/reasons-yell-at-your-kids/
A fordítást és a cikket a Szülő 2.0 készítette, kattints IDE: http://szulo2pont0.hu/site/article/permalink/722-5-ok-amiert-kiabalsz-a-gyerekeddel-es-mit-tehetnel-helyette

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Kapcsolat

Felelős Szülők Iskolája Oktató és Szolgáltató Kft.
Székhely, számlázási cím: 1112 Budapest, Zólyomi út 47.
Iroda: 1023 Budapest, Frankel Leó utca 21-23., I. emelet 1.
Cégjegyzékszám: 01 09 966630
Adószám: 23461176-2-43

info@felelosszulokiskolaja.hu
+36 20 358 66 12