Blog

Mi történik azokkal az iskoláskorú gyerekekkel, fiatalokkal, akik életet veszélyeztető betegség, pszichés problémák vagy akár baleset következtében hónapokig, akár évekig kimaradnak a tanulásból?
Van néhány dolog, amit jó lett volna, ha már a gimiben megtanítanak nekem, mert akkor egy csomó zsákutcától, tévedéstől csalódástól megkímélhettek volna. De sajnos nem volt tananyag sem a konfliktuskezelés, sem az érzelmi intelligencia fejlesztése, de még a pénzügyi ismeretek sem. Ma sem az.

A mosáson, főzésen, a gyerek orrának megtörlésén kívül van még egy fontos terület, ahol az anyák arra vágynának, hogy ne maradjanak egyedül a szülői szerepükben. Pedig ezt még általában egyedül csinálják. Sokkal elégedettebbé válnának a nők a házasságukkal, ha az apák itt is elkezdenének a közös teherviselés irányába mozdulni.

Mit tehet a szülő, ha arra gyanakszik, hogy gyermeke fejlődése nem a megfelelő ütemben halad? Megelőzhetők az általában csak az iskolában diagnosztizált disz-es részképességzavarok? Mik a figyelmeztető jelek? Hova lehet és kell-e egyáltalán fordulni óvodás korban?
A szavak nyomot hagynak az ember lelkében. Fájdalmasakat, mindegy, hogy annak szánták-e, vagy sem. A szavainkat nem tudjuk visszavonni, különösen akkor nem, ha gyerekek vesznek körbe bennünket. De a szavak ennek az ellenkezőjére is képesek: buzdítanak, bátorítanak, építenek minket.
Mennyi az ideális idő két testvér születése között? Mikor válhatnak gyerekeink valódi társakká: ha éppen tizenkét hónap, vagy ha akár öt-tíz év van köztük?

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.