Blog

Kaptad már azon gyermeked, hogy beszélt valakihez, pedig egyedül volt a szobában? Esetleg a vacsoránál biztosítani kellett plusz egy helyet valakinek? Könnyen lehet, hogy csemetédnek képzeletbeli barátja van. Erről a jelenségről korábban a pszichológia azt gondolta, kizárólag a magányosság jele, ma azonban a kreatív gyermeki lélek képződményeként értelmezi. Vajon ez tényleg így van? Mi lehet az oka annak, ha a gyermeknek képzeletbeli barátja lesz? A Mindset cikkéből kiderül.
Decemberben a felnőttek jókedvét sokszor beárnyékolja a rohanás, költekezés, az egymáson taposás a bevásárlóközpontban, a rengeteg főzés, sütés. A gyerekek viszont lubickolnak az ünnepi hangulatban és várják a csodát. Könnyű dolguk van, mert mindenben képesek meglátni a játékot, a varázslatot, a különlegeset. De miért ne tehetnénk így mi, felnőttek is?
Vannak, akik nyomot hagytak az emberiség történelmében, hovatovább gyökeresen megváltoztatták, miközben a suliban mihasznának, butának, semmirekellőnek, naplopónak tartották őket. Családjukat, környezetüket, munkatársaikat kétségbe ejtették, halálra idegesítették, bosszantották, kilógtak a sorból. A kandalló mellett bóbiskoltak vagy céltalanul bóklásztak százfelé mielőtt rátaláltak a nekik rendelt útra vagy benyitottak a megfelelő ajtón.
Önmagunkról alkotott képünket, a világról szóló hitrendszereinket, valamint társas kapcsolatainkban való működésünk mikéntjét – személyiségünket, működésünk alapvető programjait – életünk első szakaszában szüleinkkel, gondozóinkkal való kapcsolataink határozzák meg. Ideális esetben „elég jó” szülőkkel sikerült életünk első éveiben „elég” (sem túl nagy, sem túl kicsi) önbizalomra szert tennünk, aminek segítségével képesek vagyunk megoldani akár súlyos problémákat is, képesek vagyunk tartós, szoros, „elég jó” kapcsolatokat kialakítani, gazdag és tartalmas a lelki életünk, és örömünket leljük a munkánkban, mert a belső igényeinknek megfelelő, értékes szakmát, hivatást választottunk.
Szeretünk együtt lenni azokkal, akik jó indulatot feltételeznek rólunk. A gyereknevelésben a szülő formálja a kapcsolatot azzal, hogyan értelmezi a gyerek szavait: ha rosszindulatot tulajdonít neki, idővel el fog mérgesedni a légkör.
Önismeret és élő kapcsolat spontán, kacagással: Iskolaszínházi előadás az iskolai téthelyzetek fonákjáról és lelki hátteréről.
Iskolatípustól függetlenül a legtöbb osztálynak van olyan tagja, aki különleges – képességeiből vagy viselkedéséből fakadóan. Ezek a gyerekek a pedagógiai repertoár frissen tartása mellett azt is igénylik, hogy egyéni figyelemben és a beilleszkedés terén támogatásban részesüljenek. Ez komoly kihívást jelent a pedagógusoknak, az intézménynek és az osztályközösségnek egyaránt.

A Budakeszi Vadasparkban a látogatóknak szervezett ünnepi programokon túl természetesen az állatokról sem feledkeznek meg a karácsonyi időszakban. December 16-án, szombaton, kis- és nagyállat is megkapja a maga ínycsiklandozó meglepetését.

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.